HP i organizatorzy Cannes Lions chcą promować różnorodność w branży reklamowej
Organizatorzy międzynarodowego festiwalu reklamowego Cannes Lions i firma HP uruchamiają pilotażowy program mentorski #MoreLikeMe mający na celu wzmacnianie różnorodności płciowej i etnicznej w branży kreatywnej.
Wprowadzany program jest częścią zainicjowanych przez HP w ub.r. działań dotyczących różnorodności płciowej i etnicznej w agencjach marketingowych. Firma jesienią ub.r. wezwała agencje, które dla niej pracują, by zwiększyły w swoich szeregach zatrudnianie kobiet oraz osób innych ras niż biała.
Z informacji podanych przez HP wynika, że faktycznie agencje pracujące dla tej firmy zwiększyły liczbę zatrudnianych u siebie kobiet o ok. 50 proc., niewiele jednak zmieniło się pod względem mniejszości etnicznych. Inicjatywa podjęta we współpracy z organizatorami festiwalu Cannes Lions ma to naprawić.
W ramach programu mentorskiego, 15 rasowo i etnicznie zróżnicowanych „wschodzących gwiazd” reklamy z Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i Meksyku zostanie wybranych do wzięcia udziału w Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions w tym roku. Wezmą udział w serii wydarzeń i szkoleń prowadzonych przez czołowych menedżerów i liderów branży.
- Programy takie jak #MoreLikeMe, które realizujemy z naszymi partnerami agencyjnymi, służą temu, by stworzyć nowe standardy w zakresie różnorodności oraz wspierać przyszłych liderów, ale nie możemy tego zrobić w pojedynkę - komentuje Antonio Lucio, dyrektor ds. marketingu i komunikacji w HP.
Każda z agencji pracujących dla HP - BBDO, Edelman, Fred & Farid, Giant Spoon i PHD - wyznaczy kandydatów do programu #MoreLikeMe. Funkcje ambasadorów programu #MoreLikeMe pełnić będą Tiffany Warren, prezes i założycielka Adcolor, a także główny urzędnik ds. różnorodności w Omnicom, oraz Farid Schroeder, pisarz, reżyser i ambasador Free The Bid w Meksyku.
Dołącz do dyskusji: HP i organizatorzy Cannes Lions chcą promować różnorodność w branży reklamowej