Importerzy samochodów reklamami wspierają wyprzedaż rocznika 2014
Jak co roku polscy importerzy wyprzedają auta wyprodukowane w tym roku po niższych cenach. Działania wyprzedażowe wspierają szeroko zakrojonymi, kilkutygodniowymi kampaniami reklamowymi. Istotną rolę w nich odgrywa internet.
Wyprzedaż aut z rocznika 2014 trwa już od kilku tygodni, a kampanie je wspierające mogą być prowadzone także w styczniu 2015 roku. Czas trwania tych aktywności uzależniony jest od tego, jakie zasoby pozostaną w magazynach importerów na początku przyszłego roku.
General Motors Poland prowadzi kampanię pod hasłem „Oryginalna wyprzedaż Opla 2014”. Wykorzystuje do niej zasięgowe media, takie jak telewizja i internet. - Ten ostatni odgrywa istotną rolę ze względu na efekt jakościowy, który zapewnia, generując zapytania ofertowe oraz umawianie jazd testowych - mówi Wojciech Osoś, PR manager firmy.
Z kolei jak podaje Rafał Grzanecki, public relations & communications w Fiat Auto Poland, pierwszy etap kampanii wspierającej wyprzedaż aut wyprodukowanych w tym roku potrwa do końca grudnia br. - W zależności od posiadanych rezerw produktowych na początku 2015 zdecydujemy o uruchomieniu i intensywności kampanii wyprzedażowej w pierwszym kwartale przyszłego roku - mówi Grzanecki.
Polski oddział Fiata na działania te wyda kwotę podobną do ubiegłorocznych wydatków. Jej wysokości jednak nie ujawnia. Kampania tego importera opiera się głównie o aktywności w internecie. - Internet pozwala nam w najlepszy sposób przekierować konsumenta bezpośrednio do wyszukiwarki z naszymi autami - tłumaczy Rafał Grzanecki. Dodaje, że w zakresie komunikacji marki internet ma znaczenie fundamentalne i kluczowe.
Renault Polska, który kampanię dotyczącą wyprzedaży modeli 2014 rozpoczął już w listopadzie, zapowiada jej kontynuację także w styczniu 2015 roku. Działania obejmują przede wszystkim emisję spotów w telewizji oraz internet. - Media te uznaliśmy za główne w tej kampanii ze względu na ich zasięg. Byliśmy także obecni w radiu oraz na naszych stronach internetowych - opisuje Grzegorz Paszta, attache prasowy w Renault Polska. - Internet gra w naszej kampanii wyprzedażowej znaczną rolę. To drugie medium po telewizji. Natomiast media społecznościowe nie zostały przez nas uznane jako właściwy kanał reklamowy dla tego typu przekazu i nie prowadzimy w nich tej kampanii - dodaje Paszta.
Jego zdaniem promocja związana z wyprzedażą aut z rocznika 2014 jest tylko jednym z narzędzi, wspierających sprzedaż samochodów w tym roku. - Razem mają one służyć osiągnięciu celu udziału sprzedaży samochodów Renault i Dacia w polskim rynku samochodowym łącznie na poziomie ok.10 proc. Cel ten na koniec roku wydaje się możliwy do osiągnięcia - mówi Grzegorz Paszta.
MMC Car Poland, importer samochodów marki Mitsubishi w Polsce, na razie nie prowadzi kampanii wyprzedażowej. Dopiero co zakończyła się kampania promująca model Outlandera. - Mitsubishi okres zimowy wykorzystuje do promowania limitowanych wersji modeli Outlander i ASX o nazwie Fischer - wyjaśnia Kinga Lisowska, manager ds. public relations w firmie.
Dołącz do dyskusji: Importerzy samochodów reklamami wspierają wyprzedaż rocznika 2014