IMS: przychody wzrosły do 30,1 mln zł, zysk zmalał do 3,2 mln zł
Spółka IMS - specjalizująca się w marketingu sensorycznym - ma ponad 30 mln zł skonsolidowanych przychodów i 3,23 mln zł zysku po trzech kwartałach 2016 r. Grupa realizuje strategię rozwoju w segmencie lokalizacji abonamentowych, na koniec III kwartału miała ich już blisko 12 tys. czyli o 22 proc. więcej niż przed rokiem.
Po trzech kwartałach tego roku skonsolidowane przychody Grupy IMS były o 10 proc. wyższe niż przed rokiem i wyniosły 30,21 mln zł. Wynik EBITDA i zysk netto były niższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i wyniosły odpowiednio 6,40 mln zł i 3,23 mln zł.
Jak tłumaczą przedstawiciele firmy, wynik ten to efekt strategii, która zakłada w tym roku zwiększenie wydatków na rozwój, co ma przełożyć się na szybsze wzrosty w kolejnych latach. W związku z tym, w tym roku spółka zwiększyła budżet marketingowy, a także wzmocniła zespoły IT i sprzedaży.
Dodatkowo negatywny wpływ na wyniki miał jednorazowy, księgowy koszt operacji odsprzedaży akcji własnych pracownikom. Znormalizowana EBITDA, nie uwzględniająca tej pozycji, wyniosła 7,32 mln zł, a zysk netto 3,97 mln zł.
- Realizujemy strategię, która pozwoli nam na dynamiczny rozwój - głównie w strategicznym obszarze usług świadczonych w segmencie abonamentowym. Prognozujemy, że wynik EBITDA wyniesie 13,5 mln zł w 2017 roku, 16,5 mln zł w 2018 i 20 mln zł w 2019 roku. Podtrzymujemy też naszą politykę dywidendową - powiedział prezes spółki Michał Kornacki. Wcześniej spółka zweryfikowała swoją prognozę na ten rok, co jest efektem niższych niż zakładane przychodów w segmencie reklamowym. IMS prognozuje, że w całym roku skonsolidowane przychody wyniosą 42,5 mln zł, EBITDA 9,6 mln zł a skonsolidowany zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej 5 mln zł.
IMS na koniec III kwartału miał ich 11.931 lokalizacji abonamentowych, czyli o 22 proc. więcej niż przed rokiem. Na koniec II kwartału było to 11 294 (czyli o 20 proc. więcej niż w I półroczu 2015 r.). Liczba obsługiwanych lokalizacji audio i wideo wyniosła na koniec III kwartału 9.578, a lokalizacji aroma - 2 353.
Dołącz do dyskusji: IMS: przychody wzrosły do 30,1 mln zł, zysk zmalał do 3,2 mln zł