Interia dzieli nową stronę główną na informacje i lifestyle (foto)
W środę strona główna portalu Interia.pl zostanie udostępniona w nowej wersji, podzielonej na dwie zasadnicze części: informacyjną i lifestylową. Portal przekonuje, że nowa odsłona, na której będzie widoczne jego nowe logo, świetnie wypadła w badaniach wśród użytkowników.
Na nowej stronie głównej Interii lewa część ma charakter informacyjny, a prawa - lifestylowy. I tak po prawej strony przeważają linki prowadzące do artykułów z działów Fakty, Biznes i Sport. - Ten schemat nadal bardziej odpowiada treściom o charakterze newsowym i, jak wynika z przeprowadzonych przez portal badań, jest on dla czytelników wciąż najbardziej przejrzystym sposobem prezentacji treści informacyjnych - tłumaczy portal.
Po prawej stronie jest zdecydowanie więcej grafik w większych rozmiarach, wraz z linkami odsyłających do materiałów z sekcji tematycznych takich jak: Motoryzacja, Nowe Technologie, Gry, Muzyka, Film, Seriale oraz Plotki.
Na samej górze znajduje się nowe logo Interii, a ikonki znajdujących się obok sekcji takich jak Poczta, Czateria czy Horoskop nawiązują do jego kolorystyki.
Interia zleciła agencji Millward Brown różnego rodzaju badania nowej strony głównej - zarówno testy eyetrackingowe, jak też pogłębione wywiady. - Użytkownicy biorący udział w badaniu ocenili nową stronę Interii jako przejrzystą i intuicyjną. Jednocześnie dzięki niewielkim zmianom układu dotychczasowi użytkownicy Interii nie mieli trudności z odnalezieniem interesujących ich treści. Podkreślali oni, że nawigowanie po nowej stronie jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne - opisuje Magdalena Fliśnik, badaczka z Millward Brown.
- Naszym zamiarem było stworzenie strony, która w pełni odpowiada na potrzeby użytkowników. A oni oczekują przede wszystkim informacyjności, przejrzystości i czytelności strony głównej - komentuje Krzysztof Fijałek, dyrektor wydawniczy Grupy Interia. - Na tym jednak nie poprzestajemy i nadal będziemy ulepszać nasz główny produkt, zgodnie ze zmieniającymi się oczekiwaniami użytkowników. Podczas prac nad nową stroną opracowaliśmy kilka ciekawych mechanizmów, które będziemy testować i sukcesywnie wdrażać - zapowiada.
Nowa strona Interii została dostosowana do rozdzielczości monitorów, z których korzysta obecnie większość internautów (1280 pikseli w szerszej wersji), jak też do mniejszych ekranów oraz urządzeń mobilnych (985 pikseli w wersji mniejszej).
Duże reklamy są prezentowane pomiędzy kolejnymi sekcjami tematycznymi.
Przypomnijmy, że w zeszłym tygodniu nową stronę główną udostępniła WP.pl, co wywołało sporo negatywnych opinii wśród użytkowników (więcej na ten temat).
W maju br. stronę główną Interii odwiedziło 4,06 mln internautów (real users), którzy wykonali na niej 228,8 mln odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez 64:48 minuty (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Interia dzieli nową stronę główną na informacje i lifestyle (foto)
gratulacje!!!
Nowa WP leży i kwiczy ;)