Interia z nowym logo - już bez tarczy i „.pl”
Portal Interia.pl w najbliższym czasie wprowadzi nową identyfikację wizualną, opartą na nowym logo. Będzie to wspierać kampania reklamowa pod hasłem „Ciekawi od zawsze”.
Do stworzenia znaku Interii wykorzystano autorski krój pisma, który cechuje prostota,a zarazem mocny, wyrazisty styl. Dotychczasowe duże litery zastąpiono małymi. W znaku nie ma już dominującej żółtej tarczy oraz dopisku „.pl” po nazwie portalu.
Przypomnijmy, że Onet.pl usunął końcówkę „.pl” ze swojego logotypu już w 2011 roku (więcej na ten temat).
Obok wersji jednokolorowego, gładkiego logo Interii równoważnym znakiem będzie logo wypełnione wzorem kolorystycznym. Ten zabieg graficzny ma na celu nadanie marce większej dynamiki, a jednocześnie nawiązywać do różnorodności portalu.
W nowej identyfikacji wizualnej Interii dopuszczona została możliwość zastosowania różnorodnych form graficznych, z wykorzystaniem charakterystycznego liternictwa przyjętego w znaku. Np. łamany wariant logo traktowany jest jako element graficzny, który może przyjmować dowolną kolorystykę lub wręcz obrazy dopasowane do tematyki konkretnych layoutów materiałów promocyjnych
- Decyzja o zmianie identyfikacji wizualnej Interii stanowi część wieloetapowego procesu przekształceń w firmie, zmierzających do wzmocnienia wizerunku marki jako dojrzałego, samodzielnego medium. Dotychczasowe logo zostało wprowadzone w 2005 roku, dlatego jego modyfikacja była naturalną konsekwencją rozwoju firmy i wynikała z konieczności dostosowania się do aktualnych trendów na rynku - tłumaczy Artur Potocki, prezes Grupy Interia. - W obecnie realizowanej strategii większy nacisk kładziemy na takie obszary, jak informacja oraz styl życia. Naszym zamiarem jest to, aby wizerunek Interii był lepiej dopasowany do świata, w którym internet jest już codziennością, a nowe oraz tradycyjne media uzupełniają się i tworzą dynamiczną rzeczywistość - dodaje Potocki.
- Każda osoba ma nieco inne potrzeby i zainteresowania. Naszym celem jest zaspokajanie potrzeb wielu użytkowników: dostarczanie im różnorodnych treści - od bieżących informacji, poprzez tematykę lifestyle’ową, po kulturę i rozrywkę. Właśnie takie podejście do sposobu działania portalu miało wpływ na rozwój znaku firmowego, który teraz może się zmieniać, dostosowując się do konkretnych grup odbiorców - mówi Filip Lenart, dyrektor marketingu & PR w Grupie Interia. - Nowe logo jest bardzo elastyczne i pozwala na znaczną ekspresję wyrazu, którą zamierzamy wykorzystywać w działaniach redakcyjnych i promocyjnych - dodaje Lenart.
Twórcą nowej identyfikacji wizualnej Interii jest Oskar Podolski, absolwent łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych, designer, typograf, projektant kolekcji odzieżowych dla wielu marek. Dwukrotny laureat głównych nagród KTR, w tym w kategorii ID za rebranding marki Heyah. Pracował dla takich marek, jak Volvo, Nike, Sony Music, New Balance czy BMW.
Całość identyfikacji wizualnej była rozwijana i dopracowywana przy znaczącym udziale działu graficznego Interii.
Wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej firmy towarzyszyć będzie kampania reklamowa pod hasłem „Ciekawi od zawsze”.
W maju br. Interię odwiedziło 7,28 mln internautów (real users), którzy wykonali w portalu 732,6 mln odsłon, a każdy spędził w nim średnio 3 godziny i 34:17 minuty (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz jego pełne wyniki).
Dołącz do dyskusji: Interia z nowym logo - już bez tarczy i „.pl”
Wp i Onet maja sto razy lepsze