SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

iPKO w wersji mobilnej, z kodami SMS i token (wideo). Inteligo na iPhone'a i Androida

PKO Bank Polski uruchomił nowe funkcjonalności dla użytkowników usług bankowości elektronicznej iPKO: serwis mobilny iPKO oraz nowe narzędzia autoryzacji operacji - kody SMS i token. Wersji na iPhona i Androida doczekało się Inteligo.

Serwis mobilny iPKO to przeznaczona na telefony komórkowe wersja serwisu transakcyjnego iPKO. Logowanie do serwisu mobilnego jest możliwe po wejściu na stronę m.ipko.pl lub po wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu www.ipko.pl.

W celu zalogowania się do serwisu mobilnego iPKO należy w odpowiednie pola wprowadzić numer klienta i hasło. Hasło do serwisu internetowego i mobilnego jest wspólne. Za pośrednictwem serwisu mobilnego możliwa jest obecnie realizacja przelewów predefiniowanych oraz przeglądanie listy i szczegółów rachunków, ich historii rachunków, a także listy transakcji odrzuconych.

W kolejnych miesiącach klientom korzystającym z bankowości mobilnej ma zostać umożliwione m.in. złożenie zapytania o produkty banku, dokonanie przelewu między własnymi rachunkami i wykonanie predefiniowanych doładowań do telefonu. Docelowa funkcjonalność zakłada obsługę wszystkich podstawowych produktów i usług, możliwość konfiguracji wyglądu kanału mobilnego w kanale www, przegląd zleceń stałych oraz poleceń zapłaty, rejestrację i przegląd zleceń na rachunkach maklerskich, sprawdzanie kursów walut i wyszukiwanie placówek i bankomatów.

Do dyspozycji klientów oddane zostały także nowe metody autoryzacji w iPKO. Oprócz kart kodów jednorazowych klienci przy autoryzacji mogą skorzystać z kodów SMS i tokena. Wyboru sposobu potwierdzania transakcji można dokonać w serwisie internetowym lub u konsultanta serwisu telefonicznego.

Jednorazowe kody SMS są przesyłane na telefon komórkowy i służą do potwierdzania operacji dokonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego i telefonicznego. Natomiast Token iPKO to specjalna aplikacja pobierana na telefon komórkowy, która umożliwia generowanie unikalnych kodów do potwierdzenia transakcji jednorazowych.

Token wzmacnia również bezpieczeństwo logowania do serwisu internetowego iPKO. Korzystając z tego narzędzia, przy logowaniu do serwisu internetowego należy wypełnić dodatkowe pole: Hasło z tokena. Każdy kod wygenerowany przez token jest unikalny i powiązany tylko z jedną zleconą transakcją. Dodatkowo dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym kodem PIN, który jest znany tylko użytkownikowi.

Zmiany związane z mobilnym dostępem do usług bankowych startują również w Inteligo. Mobilny serwis dostępny pod adresem m.inteligo.pl został dostosowany do iPhone’ów i telefonów z systemem Android. Teraz użytkownik nie musi także pamiętać kilku różnych adresów - po wywołaniu m.inteligo.pl ze swojej komórki zostanie wyświetlona właściwa dla używanego modelu telefonu wersja serwisu.

Korzystanie z m.inteligo.pl nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. W części informacyjnej dostępne są m.in. aktualności i promocje dotyczące użytkowników oraz wyszukiwarka najbliżej położonych bezpłatnych bankomatów. Z kolei serwis transakcyjny pozwala zarządzać rachunkiem bankowym - realizować przelewy (w tym korzystać z usługi SMSMoney oraz EmailMoney), doładować telefon komórkowy, przeglądać historię transakcji, sprawdzić saldo transakcji, złożyć wniosek o debet czy wysłać potwierdzenie zrealizowanego przelewu na numer faksu.

Dołącz do dyskusji: iPKO w wersji mobilnej, z kodami SMS i token (wideo). Inteligo na iPhone'a i Androida

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
mulik
Token - totalnie nieprzemyślany krok. Same utrudnienia. Jednym słowem do d.......
odpowiedź
User
poziomka
Mi żadne tokeny nie są potrzebne ja jestem osoba chora i wszelkie zmiany mnie denerwuja .Tylko wyciągacie kasę z kieszeni ludzi .Zgadzam sie z powyższą wypowiedzią to poroniony pomysł napewno większośc klientów tak myśli tylko utrudniacie życie ludzią .Do de du..
odpowiedź