iPKO w wersji mobilnej, z kodami SMS i token (wideo). Inteligo na iPhone'a i Androida
PKO Bank Polski uruchomił nowe funkcjonalności dla użytkowników usług bankowości elektronicznej iPKO: serwis mobilny iPKO oraz nowe narzędzia autoryzacji operacji - kody SMS i token. Wersji na iPhona i Androida doczekało się Inteligo.
Serwis mobilny iPKO to przeznaczona na telefony komórkowe wersja serwisu transakcyjnego iPKO. Logowanie do serwisu mobilnego jest możliwe po wejściu na stronę m.ipko.pl lub po wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu www.ipko.pl.
W celu zalogowania się do serwisu mobilnego iPKO należy w odpowiednie pola wprowadzić numer klienta i hasło. Hasło do serwisu internetowego i mobilnego jest wspólne. Za pośrednictwem serwisu mobilnego możliwa jest obecnie realizacja przelewów predefiniowanych oraz przeglądanie listy i szczegółów rachunków, ich historii rachunków, a także listy transakcji odrzuconych.
W kolejnych miesiącach klientom korzystającym z bankowości mobilnej ma zostać umożliwione m.in. złożenie zapytania o produkty banku, dokonanie przelewu między własnymi rachunkami i wykonanie predefiniowanych doładowań do telefonu. Docelowa funkcjonalność zakłada obsługę wszystkich podstawowych produktów i usług, możliwość konfiguracji wyglądu kanału mobilnego w kanale www, przegląd zleceń stałych oraz poleceń zapłaty, rejestrację i przegląd zleceń na rachunkach maklerskich, sprawdzanie kursów walut i wyszukiwanie placówek i bankomatów.
Do dyspozycji klientów oddane zostały także nowe metody autoryzacji w iPKO. Oprócz kart kodów jednorazowych klienci przy autoryzacji mogą skorzystać z kodów SMS i tokena. Wyboru sposobu potwierdzania transakcji można dokonać w serwisie internetowym lub u konsultanta serwisu telefonicznego.
Jednorazowe kody SMS są przesyłane na telefon komórkowy i służą do potwierdzania operacji dokonywanych za pośrednictwem serwisu internetowego i telefonicznego. Natomiast Token iPKO to specjalna aplikacja pobierana na telefon komórkowy, która umożliwia generowanie unikalnych kodów do potwierdzenia transakcji jednorazowych.
Token wzmacnia również bezpieczeństwo logowania do serwisu internetowego iPKO. Korzystając z tego narzędzia, przy logowaniu do serwisu internetowego należy wypełnić dodatkowe pole: Hasło z tokena. Każdy kod wygenerowany przez token jest unikalny i powiązany tylko z jedną zleconą transakcją. Dodatkowo dostęp do aplikacji chroniony jest indywidualnym kodem PIN, który jest znany tylko użytkownikowi.
Zmiany związane z mobilnym dostępem do usług bankowych startują również w Inteligo. Mobilny serwis dostępny pod adresem m.inteligo.pl został dostosowany do iPhone’ów i telefonów z systemem Android. Teraz użytkownik nie musi także pamiętać kilku różnych adresów - po wywołaniu m.inteligo.pl ze swojej komórki zostanie wyświetlona właściwa dla używanego modelu telefonu wersja serwisu.
Korzystanie z m.inteligo.pl nie wymaga instalowania żadnych aplikacji. W części informacyjnej dostępne są m.in. aktualności i promocje dotyczące użytkowników oraz wyszukiwarka najbliżej położonych bezpłatnych bankomatów. Z kolei serwis transakcyjny pozwala zarządzać rachunkiem bankowym - realizować przelewy (w tym korzystać z usługi SMSMoney oraz EmailMoney), doładować telefon komórkowy, przeglądać historię transakcji, sprawdzić saldo transakcji, złożyć wniosek o debet czy wysłać potwierdzenie zrealizowanego przelewu na numer faksu.
Dołącz do dyskusji: iPKO w wersji mobilnej, z kodami SMS i token (wideo). Inteligo na iPhone'a i Androida