Kanał Sportowy chce mieć nowe magazyny o żużlu i Ekstraklasie, planuje programy na Euro
Kanał Sportowy ma w kwietniu uruchomić cykliczny magazyn żużlowy. Jego twórcy myślą także o kolejnych transmisjach na żywo z mniejszych wydarzeń sportowych. Planują już także programy na piłkarskie Euro: mają być co najmniej dwa formaty. - Nie mamy też magazynu o polskiej Ekstraklasie i z czasem postaram się to zmienić - zapowiada Krzysztof Stanowski, jeden z założycieli Kanału Sportowego.
Start Kanału Sportowego na YouTube’ie zapowiedziano pod koniec 2019 roku. Jego założycielami są Krzysztof Stanowski, Michał Pol, Mateusz Borek i Tomasz Smokowski, jednocześnie prezes całego przedsięwzięcia. Dla dwóch ostatnich dziennikarzy rozpoczęcie działania w KS było powodem zakończenia współpracy z Polsatem.
Kanał Sportowy ma 420 tys. subskrybentów
Kanał Sportowy zadebiutował na YT w marcu 2020 roku. Dziś KS ma 420 tys. subskrybentów na YT. Jego najpopularniejszym materiałem jest „Hejt Park” z Marcinem Najmanem – 4,8 mln wyświetleń. Z kolei setne wydanie tego programu z listopada 2020 roku ma blisko 2 mln wyświetleń. Łącznie wszystkie materiały opublikowane na KS od początku istnienia profilu wyświetlano 115 mln razy. Dotychczas największym wydarzeniem transmitowanym na żywo było konferencja Zbigniew Bońka, na której informował o zwolnieniu selekcjonera reprezentacji Polski Jerzego Brzęczka – miała 100 tys. widzów. Flagowym produktem KS jest jednak „Misja Futbol” pokazywany na stronie głównej Onetu i na YT – ostatnie dwa programy miały ok. 200 tys. wyświetleń.
Jak ten rok działalności oceniają sami twórcy? – Mogę powiedzieć, że przyznałbym mocną 4, no może 4 z plusem. Na pewno inaczej sobie wyobrażaliśmy początki. Wystartowaliśmy na początku marca, a kilka dni później zamrożono rozgrywki sportowe – przypomina Tomasz Smokowski, prezes KS. – Gdybym 2 lata temu wiedział, jaka będzie sytuacja, pewnie nie zaangażowałbym się w taki projekt. Biorąc to pod uwagę można śmiało powiedzieć, że projekt się udał. W Kanale Sportowym jesteśmy czterema solistami i każdy z nas gra na innym instrumencie – dodaje Smokowski.
- Udało się zarówno pod względem biznesowym, jak i finansowym. Mogę tez powiedzieć jedno: nie planujemy powiększania struktury właścicielskiej – zaznacza Krzysztof Stanowski.
Gdy pytam twórców KS, co się w tych ostatnich miesiącach nie udało, wskazują na magazyn żużlowy, który miał tylko jedną emisję i zniknął. – Jak mówią żużlowcy, wjechaliśmy w taśmę. Teraz bardzo mocno pracujemy, żeby Park Maszyn wrócił, ale już w zmienionym składzie – zapowiada Smokowski. Ten format ma pojawić się ponownie już w kwietniu.
Więcej o planach mówi Stanowski. – Poza tym, że bardzo szybko ruszymy z magazynem żużlowym, planujemy kilka formatów z innych dyscyplin. Na razie za wcześnie na szczegóły. Poza tym chcemy mocniej postawić na transmisje wydarzeń sportowych na żywo - tak jak pokazywaliśmy np. szachy - tym razem chodzi nam jednak o transmisję stadionową, dyscypliny nie będę na razie zdradzał – zapowiada Stanowski.
Dziennikarze myślą już o piłkarskich mistrzostwa Europy w piłce nożnej (rozgrywki przeniesiono z 2020 roku na czerwiec-lipiec br.). Chcą mieć w tym czasie co najmniej dwa programy dziennie: jeden miałby być nadawany rano, w stylu „Misji Futbol”, a drugi wieczorem – o bardziej rozrywkowym charakterze, jak „Hejt Park”.
Ostatnio poinformowano, że na KS będzie pojawiał się Marek Furjan z cyklicznym programem o tenisie. Z KS współpracę rozpoczęła też piłkarka ręczna Iwona Niedźwiedź. Obecnie Kanał Sportowy zatrudnia łącznie kilkanaście osób, ale w sumie dla wszystkich współpracowników wystawia ok. 60 umów miesięcznie.
Jakie plany ma dalej?- Widzowie nas pytają, kiedy będzie np. magazyn o siatkówce, kiedy magazyn o NBA. Fajnie, też bym chciał, ale nie można zrobić wszystkiego na raz, bo by nam się nie domykał budżet – tłumaczy ze spokojem Smokowski. Zaznacza, że cały czas trwają poszukiwania sponsorów i partnerów.
W 2020 roku Kanał Sportowy osiągnął 2,5 mln zł przychodów sprzedażowych i - jak podkreślał Krzysztof Stanowski - wysoki zysk. W 2021 roku jego wpływy mają wynieść 7-8 mln zł.
Od startu głównym partnerem marketingowym Kanału Sportowego jest firma bukmacherska eToto, a w maju sponsorem cyklu „Hejt Park” została marka piwa Okocim należąca do Carlsberg Polska. Na zlecenie Ringier Axel Springer Polska realizowany jest program „Misja Futbol”.
Marka Tyskie wykorzystała konflikt Stanowskiego i Najmana w kampanii "Przejdźmy na Ty". Obaj spotkali się na finale Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w Częstochowie. Bokser osobiście przekazywał dziennikarzowi wylicytowaną przez niego niebieską kurtkę.
Dołącz do dyskusji: Kanał Sportowy chce mieć nowe magazyny o żużlu i Ekstraklasie, planuje programy na Euro
Jest jakiś kanał youtubowy, który miałby prawa do sportu?