9 firm w przetargu KIM na badanie fake newsów
Do przetargu Krajowego Instytutu Mediów dotyczącym badania fake newsów zgłosiło się 9 firm - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Wśród nich są m.in. IQS, Openfield i Masmi Poland.
Krajowy Instytut Mediów chce przeprowadzić badanie jakościowe dotyczące tematyki fake newsów. Ma to być badanie o charakterze eksploracyjnym, a jego głównym celem jest zrozumienie perspektywy różnych stron rynku.
KIM oczekuje, że badanie dotyczące tematyki fake newsów dostarczy wiedzy i informacji m.in. na temat: postrzegania zjawiska fake newsów, ich wpływu na życie społeczne, ekonomiczne, kulturalne i gospodarcze, analizy umiejętności oceny przez odbiorców mediów informacji prawdziwych od nieprawdziwych, wpływu fake newsów na ocenę mediów, rozgraniczenia typów mediów jak media społecznościowe, informacyjne, kulturowe, ekonomiczne, społeczne, czy zdrowotne i ich wpływu na rozpowszechnianie fake newsów.
Do przetargu na realizację tego badania zgłosiło się 9 firm: IQS (złożył ofertę z ceną 136,2 tys. zł), Masmi Poland (126,7 tys. zł), ASM Research Solutions Strategy (182,8 tys. zł), Fundacja Zatoka (84,9 tys. zł), WiseRabbit (179,7 tys. zł), Centrum Badań Terenowych (50,5 tys. zł), Meritum (74,4 tys. zł), Openfield (151,6 tys. zł) i Konsulab (245,9 tys. zł).
KIM na realizację badań przeznaczy maks. 207,9 tys. zł.
Badanie ma mieć charakter jakościowy i będzie realizowane z wykorzystaniem trzech technik zbierania danych: desk researchu połączonego z etnografią w internecie, panelu eksperckiego – z twórcami rynku mediów – autorytetami z dziedziny mediów, dziennikarzami, influencerami, zajmującymi się tematyką informacyjną, kulturową, ekonomiczną, społeczną i zdrowotną oraz 40 pogłębionych wywiadów indywidualnych online (IDI online) z użytkownikami mediów poprzedzonych pracą domową w formie dzienniczka, uzupełnianego przez cztery pełne dni.
Uczestnikami biorącymi udział w badaniu będą: kobiety i mężczyźni w podziale na grupy wiekowe: młodzież 16-18 lat, studenci 19-24 lata, startujący w życie / młodzi dorośli 25 – 33 lat, dojrzali pracujący 34 – 45 lat, pracujący 46-55 lat, przyszli seniorzy 56-65 lat, emeryci 65 lat i więcej, korzystający z różnych źródeł informacji – telewizja, radio, internet oraz social media, nieodrzucający żadnego z mediów, mieszkańcy różnych wielkości miejscowości.
Dołącz do dyskusji: 9 firm w przetargu KIM na badanie fake newsów