Kino Polska TV za 10 mln zł kupi od PIKE 30 proc. udziałów nadawcy Zoom TV
Zarząd Kino Polska TV zapowiedział, że firma za miesiąc kupi za 10 mln zł pozostałe 30 proc. udziałów spółki Cable Television Networks & Partners, nadawcy kanału Zoom TV. Obecnie te udziały należą do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej.
Transakcja ma zostać zrealizowana 23 stycznia 2018 roku. W efekcie Kino Polska TV będzie mieć 100 proc. udziałów Cable Television Networks & Partners.
Cable Television Networks & Partners od ponad roku nadaje stację Zoom TV, dostępną m.in. na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Partnerem programowym kanału jest Grupa Onet, której kilka programów, m.in. „Onet rano”, jest w nim emitowanych.
- Z jednej strony odczuwamy żal z powodu rozstania z PIKE, naszym wieloletnim partnerem, z którym w stosunkowo krótkim czasie udało nam się wypracować tak wiele wartościowych synergii, zwłaszcza na obszarze dystrybucji i produkcji unikalnych treści. Z drugiej strony, mając na uwadze podjęte już przez nas długofalowe działania oraz wyzwania, jakie stoją przed Grupą Kino Polska w kontekście rozwoju międzynarodowego w okresie następnych 3-5 lat, w naszej ocenie jest to najlepszy moment na nabycie pozostałych udziałów w CNT&P. Pełna kontrola nad Zoom TV da nam elastyczność w budowaniu synergii z pozostałymi produktami międzynarodowymi Grupy, przede wszystkim paczką „Polish Pack” dystrybuowaną już obecnie na terenie UE i w Stanach Zjednoczonych - komentuje Bogusław Kisielewski, prezes Kino Polska TV.
Według badania Nielsen Audience Measurement w październiku br. Zoom TV zanotował 0,44 proc. udziału w oglądalności naziemnej telewizji cyfrowej.
Kino Polska TV dystrybuuje kanały filmowe Kino Polska, Kino TV, FilmBox Premium HD, FilmBox Extra HD, FilmBox Action, FilmBox Family i FilmBox ArtHouse oraz inne stacje tematyczne: Kino Polska Muzyka, DocuBox HD, FightBox HD, FunBox UHD, Fast&FunBox HD, 360 Tunebox, FashionBox HD, Gametoon HD, Erox HD i Eroxxx HD. Ponadto firma ma 41 proc. udziałów w spółce Stopklatka nadającej kanał Stopklatka TV (również dostępny w naziemne telewizji cyfrowej).
W pierwszych trzech kwartałach br. Kino Polska TV zanotowała 89,02 mln zł wpływów ze sprzedaży (wobec 82,75 mln zł rok wcześniej) i 9,98 mln zł zysku netto (po spadku z poziomu 12,83 mln zł rok wcześniej).
Nowych właścicieli mają też Metro TV i Nowa TV
Zoom TV to kolejna stacja z ósmego multipleksu, w której strukturze właścicielskiej następują zmiany. We wrześniu br. Discovery Polska kupiło od Agory 51,06 proc. udziałów nadawcy Metro TV, płacąc za nie 19 mln zł (48,94 proc. udziałów przejęło rok temu za 14 mln zł).
Z kolei Telewizja Polsat na początku grudnia kupiła od Grupy ZPR Media - razem ze 100 proc. udziałów w spółkach nadających kanały Eska TV, Eska TV Extra, Eska Rock TV, Polo TV i Vox Music TV - 34 proc. udziałów nadawcy Fokus TV i Nowa TV (z opcją dokupienia kolejnych 15 proc.). Łączna wartość transakcji wyniosła ok. 103 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Kino Polska TV za 10 mln zł kupi od PIKE 30 proc. udziałów nadawcy Zoom TV