„Klan” stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją
Telenowelę „Klan” w sezonie 2015/2016 śledziło średnio 2,30 mln widzów, o 90 tys. osób mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Serial dał TVP1 pozycję lidera rynku wśród wszystkich widzów i trzecie miejsce w grupie komercyjnej. Wpływy z reklam wyniosły 56,72 mln zł.
Jak pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia widownia odcinków „Klanu” pokazanych w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 10 czerwca 2016 roku wyniosła 2,30 mln osób. Udział TVP1 w rynku telewizyjnym ukształtował się na poziomie 19,95 proc. wśród wszystkich widzów oraz 11,99 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Telenowela nadawana była w Jedynce od poniedziałku do piątku o godz. 17.55.
Najchętniej oglądany odcinek produkcji wyemitowano 23 listopada ub.r. Przed telewizorami zgromadził on 3,06 mln oglądających.
Trzy topowe odcinki „Klanu”
Start | Koniec | Wszyscy 4+ | ||
AMR | SHR % | |||
23-11-2015 | 17:57:34 | 18:19:11 | 3 064 500 | 22,58% |
20-01-2016 | 17:56:11 | 18:17:59 | 2 972 947 | 22,88% |
26-11-2015 | 17:57:21 | 18:18:43 | 2 936 911 | 21,93% |
W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej obyczajowa produkcja straciła 90 tys. widzów. Wówczas (tj. w okresie od 1 września 2014 roku do 12 czerwca 2015 roku) średnia widownia „Klanu” wyniosła 2,39 mln oglądających przy udziale na poziomie odpowiednio 20,38 proc. i 12,62 proc.
TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu uplasował się Polsat, nadający w tym paśmie gł. „Pierwszą miłość”, co dało mu 14,33 proc. udziału. Trzeci był TVN (gł. „Szpital”; 12,60 proc.), a czwarta - TVP2 („Panorama”; 10,39 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) Jedynka zajęła trzecią pozycję za Polsatem i TVN.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | Wszyscy 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 - Klan | 2 296 702 | 19,95% | 486 047 | 11,99% |
Polsat | 1 650 079 | 14,33% | 751 504 | 18,54% |
TVN | 1 450 433 | 12,60% | 539 805 | 13,32% |
TVP2 | 1 195 885 | 10,39% | 294 149 | 7,26% |
Obecna umowa TVP z producentem „Klanu” dotyczy emisji tej telenoweli do czerwca br. Prezes Jacek Kurski informuje, że TVP prowadzi proces renegocjacji umów z producentami seriali, bo dotąd nawet bardzo popularne produkcje przynosiły spółce wielomilionowe straty.
W przyszłości dyrektor TVP1 Jan Pawlicki chciałby zastąpić „Klan” nowym serialem, ale trudno na razie powiedzieć, kiedy to ostatecznie nastąpi.
Dodajmy, że 6 czerwca br. w Telewizji Polskiej wystartował program Nabór, Ocena i Selekcja (NOS), w ramach którego nadawca publiczny przyjmuje projekty serialowe - poszukiwany jest m.in. serial dla kobiet oraz projekty telenowel. Wybrane scenariusze zostaną zrealizowane i trafią do anten TVP.
„Klan” na antenie Jedynki oglądać można od 1997 roku.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: „Klan” stracił 90 tys. widzów, ale i tak TVP1 wygrała z konkurencją