Kobiety z branży filmu chcą podnieść standardy pracy, ruszają z kampanią "Mamy dość"
Kodeks Etyki i Dobrych Praktyk to ogłoszony w Międzynarodowym Dniu Praw Człowieka przez Kobiety Filmu zbiór zasad, które wyznaczają standardy pracy i mają zapobiegać łamaniu przepisów i zasad etycznych w branży audiowizualnej, instytucjach kultury i uczelniach artystycznych.
Celem Kodeksu Etyki i Dobrych Praktyk jest przeciwdziałanie przemocy, mobbingowi i molestowaniu oraz wspieranie działań antydyskryminacyjnych i kultury organizacyjnej opartej na poszanowaniu godności i równym dostępie do pracy dla wszystkich bez względu wiek, płeć, kompetencje i umiejętności.
Kobiety filmu mówią: dość!
- Jesteśmy przekonane, że wprowadzenie tych zasad uświadomi przedstawicielom polskiej kinematografii niedopuszczalność zachowań dyskryminacyjnych i pozwoli na ich ostatecznie wykluczenie, a z drugiej strony wzmocni świadomość własnych praw i odważnego domagania się ich respektowania przez osoby zatrudnione w przemyśle filmowym - podkreślała znaczenie kodeksu producentka Renata Czarnkowska-Listoś, prezeska stowarzyszenia Kobiety Filmu.
14 czerwca na Koszalińskim Festiwalu Debiutów Filmowych „Młodzi i Film” swoją premierę będą miały promujące kodeks spot i seria krótkich klipów, które pokazują negatywne praktyki pracy na planie filmowym. Zrealizowane dzięki zbiórce publicznej i wsparciu firm producenckich rozpoczynają kampanię „Mamy dość!” mającą uświadomić konsekwencje mobbingu, dyskryminacji oraz zachowań przemocowych.
- Starałyśmy się w tym krótkim filmie pokazać, jak praca może być naznaczona traumą i że każdy może stać się ofiarą mobbingu czy dyskryminacji - tłumaczy Aleksandra Mulier, pomysłodawczyni i reżyserka.
W kampanii udział wzięli m.in. aktorzy Katarzyna Kwiatkowska i Arkadiusz Janiczek, autorem zdjęć jest Michał Pukowiec, za casting odpowiedzialna była Joanna Krochmalska, a muzykę napisała Marzena Majcher. Spot wyprodukowały w imieniu Kobiet Filmu Dagmara Molga i Aleksandra Mulier.
Dołącz do dyskusji: Kobiety z branży filmu chcą podnieść standardy pracy, ruszają z kampanią "Mamy dość"