SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Komitet Badań Radiowych i Gemius współpracują w ramach jednoźródłowego badania mediów

Od października Komitet Badań Radiowych oraz firma Gemius będą współpracować w zakresie pomiaru odbiorców stacji radiowych w ramach jednoźródłowego badania mediów. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.

O tym, że firma Gemius wraz z PBI będzie oferować jednoźródłowe badanie mediów informowaliśmy jako pierwsi kilka dni temu. Teraz Komitet Badań Radiowych przekazał nam, że w ramach oferowanych badań podpisał umowę z Gemiusem na współpracę w zakresie opracowania metodologii pomiaru radia w badaniu jednoźródłowym, dostosowanie metodologii pomiaru pasywnego oraz wypracowanie rozwiązania, które umożliwi szczegółowe monitorowanie lokalnych rynków radiowych.

Do tej pory realizowano badanie Radio Track na zlecenie KBR przez Kantar Polska. Tego typu badanie, realizowane metodą DAR (Day After Recall) jest stosowane m.in. w Niemczech, Francji, Hiszpanii, Portugalii, Włoszech, Austrii, Czechach, Słowacji, Słowenii, w krajach skandynawskich dla stacji lokalnych i regionalnych, a także w Bułgarii czy na Ukrainie. Będzie ono w badaniu Gemiusa/PBI pełnić rolę założycielskiego, opisującego strukturę konsumpcji mediów (w tym radia), które będzie co miesiąc aktualizowane.

- Polskie badanie słuchalności radia znajduje się w awangardzie pod względem wielkości próby, jak i prób w poszczególnych miastach będących ośrodkami lokalnej radiofonii. Współpraca z Gemius to kolejny etap w rozwoju badania radiowego i odpowiedź na aktualne potrzeby ze strony rynku. Jesteśmy przekonani, że efektem tej współpracy będzie także wzrost standardów badawczych w Polsce - tłumaczy Anna Wiater, rzeczniczka prasowa KBR.  

Marcin Pery, prezes zarządu Gemiusa zaznacza: - Wierzę, że mając w KBR partnera zainteresowanego rozwojem naszego wspólnego projektu uda nam się w Polsce wypracować docelową efektywną metodologię łączącą wszystkie zalety badań pasywnych z wynikami badań deklaratywnych, co umożliwi prezentowanie z dużą dokładnością wyników słuchalności nie tylko dużych stacji ogólnopolskich, czy sieci stacji lokalnych, ale też małych pojedynczych stacji lokalnych – stwierdza.

Komitet Badań Radiowych będzie także kontynuować współpracę z KRRiT nad badaniem założycielskim oraz badaniami testowymi, służącymi rozwojowi badań mediów. Tak, jak dotychczas, będzie angażować się w prace zmierzające do powołania organizacji typu JIC (Joint Industry Committee).

Nowe badanie w domu i poza domem

Nowe badanie powstaje w wyniku połączenia dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI oraz cross-mediowego badania Gemius, obejmującego pasywny pomiar telewizji oraz radia. Dzięki miernikowi (będzie to smartfon z oprogramowaniem), który będzie posiadać panelista, dostępne będą informacje na temat tego, czego słucha i ogląda w domu, ale i poza nim.

Komitet Badań Radiowych (KBR) tworzą nadawcy radiowi: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF oraz Grupa ZPR Media, które wspólnie wypracowały model badania słuchalności radia. Badanie Radio Track, realizowane na zlecenie KBR przez Kantar Polska jest aktualnie jednym z największych badań.

Gemius mierzy m.in. oglądalność stron www i aplikacji internetowych, słuchalność treści audio w radiu i internecie, oglądalność treści wideo zarówno w telewizji jak i w playerach internetowych, a także oglądalność i słuchalność reklam towarzyszących konsumpcji tych wszystkich rodzajów treści.

W ub.r. przychody sprzedażowe firmy badawczo-technologicznej Gemius zmalały o 2,1 proc. do 24,82 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 21,9 proc. jej wynik netto poszedł w dół z 791,4 tys. zł do 4,46 mln zł. Spółka wyższe wydatki uzasadnia inwestycjami w jednoźródłowe badanie mediów.

Dołącz do dyskusji: Komitet Badań Radiowych i Gemius współpracują w ramach jednoźródłowego badania mediów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl