SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kompania Piwowarska w 2024: nowa komunikacja Lecha, Tyskie z mocnym zaangażowaniem w Euro 2024

Kompania Piwowarska, producent takich piw, jak Tyskie, Lech czy Żubr w tym roku skupi się na tworzeniu wartości kategorii oraz proponowaniu konsumentom nowości w segmentach lagerów premium i międzynarodowych, piw smakowych oraz bezalkoholowych. Firma będzie budować nową architekturę i komunikację marki Lech. Komunikacyjnie mocno zaangażuje się z marką Tyskie w Mistrzostwa Europy w piłce nożnej - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. 

W 2023 roku ogólna sprzedaż piwa spadła w Polsce o ponad 2,5 mln hektolitrów, a kategoria piw zmniejszyła się o blisko 7 proc., głównie z powodu spadku siły nabywczej konsumentów, wynikającej z wysokiej inflacji, wdrożenia trybu oszczędzania w gospodarstwach domowych oraz jednocześnie wzrostu kosztów produkcji i podwyżek akcyzy. 

Iwona Jacaszek-Pruś, dyrektorka ds. korporacyjnych w Kompanii Piwowarskiej przyznała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że miniony rok okazał się trudniejszym dla branży piwnej, niż lata pandemii. 

- Wpływ inflacji na poziom sprzedaży był oczywiście istotny, stanowiąc wyzwanie dla naszej działalności w minionym roku. Byliśmy zmuszeni podnosić znacząco ceny z powodu wzrostu kosztów, a jednocześnie konsumenci byli zmuszeni do cięcia wydatków na kategorie produktów, które nie są kategoriami pierwszej potrzeby. To oczywiście wpłynęło na wolumen naszej sprzedaży, a nasza firma musiała elastycznie dopasować się do zmian na rynku. Warto jednak podkreślić, że w tych trudnych warunkach Kompania Piwowarska umocniła swoją pozycje lidera na rynku, zwiększając w nim udział do ponad 34 proc. - zaznacza nasz rozmówczyni.

Będą nowe lagery i piwa smakowe

Ekspertka Kompanii Piwowarskiej zdradza, że kluczowe marki utrzymały swoje pozycje na rynku. - Żubr, od lat piwo nr 1 w Polsce pod względem wolumenu sprzedaży potwierdził swoją odporność na trend spadkowy kategorii, zwiększając swój udział do poziomu 13,2 proc. Tyskie, które jest naszą najcenniejszą marką posiada prawie 10 procentowy udział, natomiast Lech odpowiada za ponad 6,5 proc. rynku piwa - mówi.

W tym roku Kompania Piwowarska - w obszarze asortymentu - skupi się na tworzeniu wartości kategorii oraz proponowaniu konsumentom nowości w segmentach lagerów premium i międzynarodowych, piw smakowych oraz bezalkoholowych

 - Warto podkreślić, że w tej ostatniej kategorii nasza marka Lech Free odpowiada za ponad 25 proc. całości rynku. Wierzymy, że wskazane segmenty posiadają znaczący potencjał rozwojowy, zwłaszcza w świetle przyszłorocznej stabilizacji rynku, wynikającej z hamowania inflacji oraz poprawy sytuacji finansowej gospodarstw domowych. Zakładamy, że konsumenci ponownie będą kierować uwagę na produkty kategorii premium. Ponadto, spodziewamy się ożywienia w sektorze gastronomicznym, który nadal nie odzyskał poziomu sprzed okresu pandemii. Duży potencjał widzimy także w rozwoju piw lżejszych o niższej zawartości alkoholu, stąd nasza propozycja Lecha Easy, który pojawił się na rynku w 2023 roku - zaznacza Iwona Jacaszek-Pruś. 

Nowa komunikacja Lecha  

Do budowy świadomości marek Kompania Piwowarska wykorzystuje - jako kluczowe narzędzia komunikacji - telewizję i internet, a także media społecznościowe. Firma skupia się na maksymalizacji zasięgu i dostosowaniu przekazu do różnych grup docelowych, zachowując przy tym standardy etyczne związane z ograniczeniami reklamy piwa i stosując się do kodeksu etyki komunikacji marketingowej. 

- W przyszłym roku skupiać będziemy się na budowaniu nowej architektury i komunikacji marki Lech, którą czekać będzie wiele ekscytujących zmian - zapowiada nasza rozmówczyni.

W tym roku Kompania Piwowarska będzie też mocno zaangażowana komunikacyjnie podczas europejskiego turnieju piłkarskiego Euro 2024. 

- Marka Tyskie, silnie związana z polskim futbolem skorzysta oczywiście z okazji do promocji i wzmocnienia więzi z kibicami oraz szeroką publicznością. Przygotowujemy się na moc emocji i dalszego rozwoju naszej platformy komunikacyjnej „Jesteśmy na TY” - zdradza Iwona Jacaszek-Pruś. 

Podkreśla, że duże wydarzenia sportowe wpływają na wzrost sprzedaży piwa, zwłaszcza takie o dużym zasięgu jak właśnie turniej Euro, przyciągające uwagę milionów kibiców. Takie imprezy to wyjątkowe okazje do spotkania się z przyjaciółmi, wspólnego oglądania meczów, przeżywania emocji i świętowania sukcesów naszej reprezentacji czy innych ulubionych drużyn.

Dołącz do dyskusji: Kompania Piwowarska w 2024: nowa komunikacja Lecha, Tyskie z mocnym zaangażowaniem w Euro 2024

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polska
Piwo sie leje kibic szaleje
odpowiedź
User
PrzejdźMY na TY.m.bark?
Sport nie idzie w parze z alkoholem. Postawcie na produkty 0% i wreszcie wytłumaczcie społeczeństwu, że nie ma zgody na pijanych kierowców mordujących co roku tysiące niewinnych ludzi na drogach. I nie wprowadzajcie w błąd nazwą produkt bezalkoholowy, jeśli po spożyciu stężenie % będzie zbyt wysokie, by prowadzić pojazdy albo może np. zaszkodzić ciężarnym. Niech procentuje tylko uczciwe podejście do poważnego problemu społecznego z trzeźwością. Podobno czas na to, by zacząć OD Nowa, więc może bądźmy wszyscy autentyczni i po prostu skończmy z hipokryzją?
odpowiedź
User
mike
Sport nie idzie w parze z alkoholem.


Od kiedy? Sportowcy i lekarze zawsze najwięcej piją i palą.
odpowiedź