Pół miliona widzów „Korony królów” w internecie, serial zapewnia 20 proc. ruchu w serwisie VoD TVP
W zeszłym tygodniu odcinki „Korony królów” zanotowały 1,91 mln odsłon w serwisie VoD Telewizji Polskiej. To prawie jedna piąta wszystkich odsłon witryny. - To już swego rodzaju fenomen. Niesłychane ożywienie na temat serialu w mediach społecznościowych, nawet nieuzasadniona krytyka, na pewno nam nie szkodzi - komentuje Kuba Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP.
Telenowela historyczna „Korona królów” od zeszłego tygodnia jest emitowana w TVP1 od poniedziałku do czwartku o godz. 18:30. W minionym tygodniu pokazano pięć odcinków (w poniedziałek dwa), które według danych Nielsen Audience Measurement oglądało średnio 3,09 mln osób, co dało stacji 20,08 proc. udziału w oglądalności pasma wśród wszystkich widzów i 12,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Serial, tak samo jak wszystkie produkcje Telewizji Polskiej, jest na bieżąco udostępniany w serwisie VoD.TVP.pl. Według danych nadawcy, opartych na badaniu Gemius/PBI, w minionym tygodniu „Koronę królów” obejrzało tam ponad 500 tys. internautów.
Dotychczasowe odcinki telenoweli od 1 do 7 stycznia zanotowały 1,91 mln odsłon, co stanowi prawie 20 proc. odsłon wszystkich treści w serwisie. Każdy z udostępnionych odcinków znalazł się w dziesiątce najpopularniejszych materiałów z zeszłego tygodnia. Tytuł „Korona królów” był też hasłem najczęściej wpisywanym do wyszukiwarki na stronie. W porze emisji serialu w TVP1 wśród ok. 7 tys. internautów przeglądających witrynę aż 2,5 tys. oglądało tę produkcję.
8 tys. razy zapłacono za przedpremierowe odcinki
Na VoD.TVP.pl po kilka (zazwyczaj dwa-trzy) odcinki najpopularniejszych seriali jest udostępnianych przed emisją telewizyjną. Za darmo mogą je oglądać użytkownicy Strefy Widza (dostępnej dla osób regularnie płacących abonament rtv), natomiast inni internauci muszą płacić (5 zł za odcinek przy płatności internetowej, a 6,15 zł przy płatności SMS-owej). Telewizja Polska przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl, że w zeszłym tygodniu za przedpremierowy dostęp do odcinków „Korony królów” zapłacono ponad 8 tys. razy.
Jacy widzowie oglądają nową telenowelę w serwisie nadawcy? Według danych Google Analytics ponad 30 proc. to osoby w wieku 25-34 lat, prawie 20 proc. - w wieku 18-24 lat, a prawie 18 proc. - w wieku 35-44 lat. Niemal 60 proc. stanowią kobiety. Wśród widzów z zagranicy najwięcej jest tych z Wielkiej Brytanii, Niemczech i Irlandii.
- „Korona królów” to już swego rodzaju fenomen. Nigdy wcześniej nie słyszałem, żeby tak duża część widzów serwisu oglądała jedną produkcję - komentuje Kuba Sufin, dyrektor Ośrodka Mediów Interaktywnych TVP, w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.
Z czego jego zdaniem wynika tak duża popularność „Korony królów” w sieci? - Dobrze wybrano moment rozpoczęcia emisji serialu - w sezonie między ramówką jesienną a wiosenną. Produkcja o takiej tematyce była też oczekiwana przez widzów - wylicza Sufin. - Niesłychane ożywienie na temat serialu w mediach społecznościowych, nawet nieuzasadniona krytyka, na pewno nam nie szkodzi. Wiele osób, które przeczytają opinię o „Koronie królów”, chce samemu sprawdzić serial - dodaje.
Według badania Gemius/PBI w październiku ub.r. serwis VoD.TVP.pl odwiedziło 2,56 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 38,6 mln odsłon, a każdy spędził w serwisie średnio prawie cztery godziny. W maju ub.r witryna została udostępniona w nowej wersji, pojawiły się na niej wiele archiwalnych produkcji, m.in. słynnych seriali TVP.
Mnóstwo komentarzy i memów o „Koronie królów”
„Korona królów” od emisji pierwszych odcinków jest tematem wielu dyskusji w internecie. O telenowelę spierają się także publicyści na co dzień zajmujący się tematyką polityczną i gospodarczą - produkcję krytycznie ocenił Łukasz Warzecha z „Do Rzeczy”, natomiast pozytywnie oceniają ją m.in. Michał i Jacek Karnowscy z „Sieci”. Materiał broniący serial przed zarzutami pokazano w zeszły czwartek w „Wiadomościach”.
Internauci przygotowali już wiele żartów i memów na temat telenoweli. W jednej z przeróbek do kadrów z serialu dodano piosenkę na melodię utworu z czołówki sitcomu Polsatu „Świat według Kiepskich”.
Parodię „Korony królów” - nawiązującą do stylistyki zwiastunów hollywoodzkich filmów - przygotował też znany youtuber Cyber Marian.
Ponadto pojawiło się wiele innych komentarzy do telenoweli.
Dołącz do dyskusji: Pół miliona widzów „Korony królów” w internecie, serial zapewnia 20 proc. ruchu w serwisie VoD TVP
Nauczcie się kurcze dobierać odpowiednie słownictwo jak coś komentujecie, a nie... wsio fenomen.
Co do Rancza nie mam nic przeciwko,ale dla mnie serial zabrnął do takich granic absurdu,że poza niminie ma granic.:) tzn.w tworzeniu rzeczywistości,i wszystkich -ach ostatniej serii,ale rozumiem nawyk,popularność w pelni i widzę +y nawet tej ostatniej.Korona nie ma zastąpić ani wypełnić luki po Ranczu,to zupełnie nie o to chodzi,no pzynajmniej wg.mnie,może komuś w tvp tak,nie moja sprawa.W serialu wszystko można,jak powiedział raz w jedynce radiowej żak,i z tego wybrnęliby świetni jego scenarzyści,reżyserzy,jeśli byłaby wola,kasa,ludzie i chęć do 11 serii,kilka wątków nie podjętych w 10 serii możnaby rozbudować,etc.Tylko co ma piernik,a że kasa,no nie,z całą sympatięą..albo nie,bez porównań.