Krótszy czas oglądania telewizji w 2016 roku. Polsat wyprzedził TVP1 (raport)
W 2016 roku nowym liderem oglądalności została Telewizja Polsat, która wyprzedziła TVP1. Największą widownię zgromadził mecz Polska-Portugalia, wśród programów rozrywkowych hitem był „Rolnik szuka żony”, a na czele filmów znalazł się „Kevin sam w domu". Statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny 21 minut i 45 sekund.
W okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2016 roku statystyczny Polak każdego dnia spędził przed telewizorem średnio 4 godziny, 21 minut i 45 sekund. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej czas ten skrócił się o minutę i 47 sekund - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Rok |
ATV |
2015 |
04:23:32 |
2016 |
04:21:45 |
Najwyższą oglądalność wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w całym 2016 roku miał Polsat, który wyprzedził TVP1. Średni dobowy udział tego kanału względem 2015 roku jednak zmalał o 1,29 proc. i wyniósł 11,45 proc.
Na drugą pozycję spadła wspomniana Jedynka, której udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 9,61 proc. do 11,10 proc. (jednocześnie był to największy spadek w czołowej dziesiątce zestawienia). Podium uzupełnia TVN - jego wynik w porównaniu do 2015 roku zmalał o 2,63 proc. do 10,37 proc. Czwarte miejsce przypadło TVP2 (8,32 proc. udziału; w dół o 4,59 proc.).
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” zmalał z 43,25 proc. w 2015 roku do 41,24 proc. w 2016 roku.
Na piątym miejscu zestawienia (po awansie z ósmego) uplasował się TVN24, którego udział wyniósł 3,81 proc., po wzroście o 18,32 proc. - największym w top 10.
W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie stacje, jak: TV4 (3,36 proc.; wzrost o 2,75 proc.), TVN7 (3,33 proc.; do góry o 0,91 proc.), TVP Info (3,26 proc.; - 7,12 proc.), TV Puls (3,20 proc.; + 3,56 proc.) i Puls 2 (1,78 proc.; + 9,88 proc.).
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 4+ |
Dynamika |
|
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
Polsat |
11,60% |
11,45% |
-1,29% |
TVP1 |
12,28% |
11,10% |
-9,61% |
TVN |
10,65% |
10,37% |
-2,63% |
TVP2 |
8,72% |
8,32% |
-4,59% |
TVN24 |
3,22% |
3,81% |
18,32% |
TV4 |
3,27% |
3,36% |
2,75% |
TVN7 |
3,30% |
3,33% |
0,91% |
TVP INFO |
3,51% |
3,26% |
-7,12% |
TV PULS |
3,09% |
3,20% |
3,56% |
Puls 2 |
1,62% |
1,78% |
9,88% |
TTV |
1,45% |
1,60% |
10,34% |
Polsat2 |
1,45% |
1,52% |
4,83% |
TV6 |
1,23% |
1,48% |
20,33% |
TVP Seriale |
1,40% |
1,48% |
5,71% |
Polsat News |
1,08% |
1,11% |
2,78% |
TVP Rozrywka |
1,14% |
1,09% |
-4,39% |
Stopklatka |
0,88% |
1,00% |
13,64% |
TVP3 |
1,05% |
0,97% |
-7,62% |
TVP ABC |
0,70% |
0,92% |
31,43% |
Polo TV |
0,86% |
0,83% |
-3,49% |
W grupie komercyjnej 16-49 na pozycji lidera znalazł się Polsat, którego udział wyniósł tutaj 13,23 proc., po wzroście o 0,15 proc. Na drugim miejscu uplasował się TVN. Jego wynik w ub.r. zwiększył się o 2,66 proc. do 12,75 proc.
Na podium znalazła się jeszcze TVP1 (7,39 proc udziału; w dół o 12,01 proc. - największy spadek w top 10). Natomiast czwarta lokata należała do siostrzanej TVP2 (7,18 proc., - 6,87 proc.).
- W 2016 na uwagę zasługuje powodzenie wielkiej dwójki na rynku TV. W obliczu wciąż rosnącej liczby kanałów i pogłębiającej się fragmentacji największe anteny od lat tracą widzów, a w 2016 po raz pierwszy od 5 lat (kiedy Polsatowi lekko udało się zwiększyć udział) zarówno TVN, jak i Polsat są na plusie - mowa o udziale tych kanałów w grupie widzów 16-49 lat - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Joanna Nowakowska, manager ds. komunikacji i analiz rynku w domu mediowym MEC. - Prosperity komercyjnych nadawców sprzyjała sytuacja na antenach publicznego nadawcy - TVP1 odnotowała w ub.r. największy swój spadek (aż 12 proc.) od czasu zakończenia cyfryzacji - dodaje.
Tuż za „wielką czwórką” znalazł się tutaj TV Puls - jego średni wynik zwiększył się o 0,54 proc. do 3,73 proc. udziału.
- W 2016 tylko nieznacznie - do 26,7, a więc o 1 proc. - wzrósł udział mniejszych kanałów naziemnej telewizji cyfrowej. Dynamika tego segmentu istotnie wyhamowała, a udział tzw. drugiej ligi, czyli Pulsu, TVN7 i TV4 wzrósł w grupie komercyjnej mniej niż łączny udział Polsatu i TVN (o 0,6 proc.). Sytuacji w NTC nie zdynamizowały na razie debiuty czterech kanałów, powoli budujących dystrybucję i zasięg wśród widzów. W pierwszym miesiącu nadawania żaden nie przekroczył 0,2 proc. udziału w czasie oglądania. To wszystko przełożyło się na lekki wzrost udziału kanałów płatnych. Po impasie 2015/2014, kiedy ten segment zaliczył kilkuprocentowy spadek - 2016 rok kanały kablowo-satelitarne zamknęły łącznym udziałem na poziomie 32,7 proc., co oznacza blisko 3 proc. wzrost w stosunku do poprzedniego roku - mówi nam Nowakowska.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 16-49 |
Dynamika |
|
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
Polsat |
13,21% |
13,23% |
0,15% |
TVN |
12,42% |
12,75% |
2,66% |
TVP1 |
8,40% |
7,39% |
-12,02% |
TVP2 |
7,71% |
7,18% |
-6,87% |
TV PULS |
3,71% |
3,73% |
0,54% |
TV4 |
3,67% |
3,65% |
-0,54% |
TVN7 |
3,44% |
3,51% |
2,03% |
TVN24 |
2,49% |
2,28% |
-8,43% |
Puls 2 |
1,86% |
2,02% |
8,60% |
TTV |
1,72% |
1,95% |
13,37% |
TV6 |
1,51% |
1,72% |
13,91% |
TVP Seriale |
1,56% |
1,69% |
8,33% |
Polsat2 |
1,42% |
1,44% |
1,41% |
Polo TV |
1,34% |
1,34% |
0,00% |
TVP INFO |
1,52% |
1,26% |
-17,11% |
Stopklatka |
0,95% |
1,06% |
11,58% |
TVN Style |
0,90% |
0,95% |
5,56% |
Fokus TV |
0,75% |
0,94% |
25,33% |
TVP Rozrywka |
1,08% |
0,94% |
-12,96% |
TVP ABC |
0,65% |
0,89% |
36,92% |
Dane najchętniej oglądanych stacji w grupie 16-59 lat.
WIRTUALNEMEDIA.PL |
Wszyscy 16-59 |
Dynamika |
|
2015 |
2016 |
||
Stacja |
SHR % |
SHR % |
W proc. |
Polsat |
12,60% |
12,61% |
0,08% |
TVN |
11,69% |
11,83% |
1,20% |
TVP1 |
9,97% |
8,95% |
-10,23% |
TVP2 |
8,31% |
7,85% |
-5,54% |
TV PULS |
3,64% |
3,72% |
2,20% |
TV4 |
3,64% |
3,66% |
0,55% |
TVN7 |
3,60% |
3,64% |
1,11% |
TVN24 |
2,68% |
2,79% |
4,10% |
TVP INFO |
2,09% |
1,88% |
-10,05% |
TTV |
1,63% |
1,83% |
12,27% |
Puls 2 |
1,65% |
1,80% |
9,09% |
TVP Seriale |
1,63% |
1,73% |
6,13% |
TV6 |
1,47% |
1,72% |
17,01% |
Polsat2 |
1,55% |
1,57% |
1,29% |
Stopklatka |
1,03% |
1,15% |
11,65% |
Polo TV |
1,16% |
1,13% |
-2,59% |
TVP Rozrywka |
1,18% |
1,06% |
-10,17% |
Polsat News |
1,04% |
0,95% |
-8,65% |
Fokus TV |
0,78% |
0,94% |
20,51% |
TVN Style |
0,82% |
0,85% |
3,66% |
Największą widownię w 2016 roku zgromadziła transmisja meczu Polska-Portugalia w ramach Euro 2016, którą 30 czerwca na antenie TVP1 oglądało 8,07 mln widzów.
To samo spotkanie pokazywał również Polsat, gdzie śledziło je 6,88 mln osób. W rankingu top 20 programów pozycja ta była szósta.
Na drugim miejscu znalazł się mecz Polaków z Niemcami z 16 czerwca - na antenie TVP1 transmisję oglądało 7,93 mln osób (ten sam pojedynek pokazany w Polsacie zgromadził 5,48 mln widzów).
Podium uzupełnia eliminacyjny mecz do MŚ w piłce nożnej - spotkanie Rumunia-Polska 11 listopada w Polsacie śledziło 7,63 mln osób.
Czwarty był mecz Polaków z Irlandią Północną z Euro 2016, który 12 czerwca do Jedynki przyciągnął średnio 7,02 mln widzów.
Na 5. miejscu znalazła się najwyżej sklasyfikowana pozycja programowa, która nie jest związana z Euro 2016. To serial „M jak miłość”, którego odcinek z 1 lutego oglądało 6,99 mln widzów.
Ranking 10 najchętniej oglądanych programów zdominowany został przez transmisje sportowe, którym przypadło aż 9 pozycji. Jedno miejsce zajął serial telewizyjny.
W top 10 audycji najwięcej, bo 5 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów Polsatu, a jedna - do TVP2.
Lp. |
Program |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||||||
1 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA |
TVP1 |
30-06-2016 |
20:50:27 |
23:48:58 |
8 071 256 |
43,84% |
2 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - POLSKA |
TVP1 |
16-06-2016 |
20:52:20 |
22:52:43 |
7 933 688 |
44,68% |
3 |
ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ RUMUNIA - POLSKA |
Polsat |
11-11-2016 |
20:35:23 |
22:42:49 |
7 633 116 |
46,24% |
4 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - IRLANDIA PÓŁNOCNA |
TVP1 |
12-06-2016 |
17:51:33 |
19:52:39 |
7 018 506 |
45,30% |
5 |
M JAK MIŁOŚĆ /TELENOW.POL./ |
TVP2 |
01-02-2016 |
20:41:29 |
21:27:08 |
6 991 302 |
42,70% |
6 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA |
Polsat |
30-06-2016 |
20:50:08 |
23:45:47 |
6 884 811 |
37,22% |
7 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ UKRAINA - POLSKA |
TVP1 |
21-06-2016 |
17:49:34 |
19:53:39 |
6 734 874 |
43,53% |
8 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ SZWAJCARIA - POLSKA |
TVP1 |
25-06-2016 |
14:50:54 |
17:46:12 |
6 577 201 |
47,29% |
9 |
ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - DANIA |
Polsat |
08-10-2016 |
20:35:02 |
22:41:08 |
6 344 242 |
38,86% |
10 |
ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - ARMENIA |
Polsat |
11-10-2016 |
20:35:11 |
22:42:13 |
6316080 |
38,23% |
Wśród programów rozrywkowych najwięcej widzów zgromadził reality-show „Rolnik szuka żony”, którego odcinek z 23 października śledziło 5,13 mln widzów. Z kolei na czele filmów znalazł się kultowy „Kevin sam w domu” (emisja 24 grudnia w Polsacie; 4,33 mln widzów).
Lp. |
Programy sportowe |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||||||
1 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA |
TVP1 |
30-06-2016 |
20:50:27 |
23:48:58 |
8 071 256 |
43,84% |
2 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ NIEMCY - POLSKA |
TVP1 |
16-06-2016 |
20:52:20 |
22:52:43 |
7 933 688 |
44,68% |
3 |
ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ RUMUNIA - POLSKA |
Polsat |
11-11-2016 |
20:35:23 |
22:42:49 |
7 633 116 |
46,24% |
4 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - IRLANDIA PÓŁNOCNA |
TVP1 |
12-06-2016 |
17:51:33 |
19:52:39 |
7 018 506 |
45,30% |
5 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ POLSKA - PORTUGALIA |
Polsat |
30-06-2016 |
20:50:08 |
23:45:47 |
6 884 811 |
37,22% |
6 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ UKRAINA - POLSKA |
TVP1 |
21-06-2016 |
17:49:34 |
19:53:39 |
6 734 874 |
43,53% |
7 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /TRANSMISJA/ SZWAJCARIA - POLSKA |
TVP1 |
25-06-2016 |
14:50:54 |
17:46:12 |
6 577 201 |
47,29% |
8 |
ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - DANIA |
Polsat |
08-10-2016 |
20:35:02 |
22:41:08 |
6 344 242 |
38,86% |
9 |
ELIMINACJE MISTRZOSTW ŚWIATA - MECZ PIŁKI NOŻNEJ POLSKA - ARMENIA |
Polsat |
11-10-2016 |
20:35:11 |
22:42:13 |
6 316 080 |
38,23% |
10 |
MISTRZOSTWA EUROPY W PIŁCE NOŻNEJ - EURO 2016 /STUDIO SPORT/ |
TVP1 |
12-06-2016 |
19:55:52 |
20:11:51 |
6055299 |
37,01% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Lp. |
Seriale |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||||||
1 |
M JAK MILOŚĆ /TELENOW.POL./ |
TVP2 |
01-02-2016 |
20:41:29 |
21:27:08 |
6 991 302 |
42,70% |
2 |
RANCZO /SER.KOM.POL./ |
TVP1 |
27-11-2016 |
20:27:14 |
21:14:36 |
6 107 244 |
34,25% |
3 |
NA DOBRE I NA ZŁE /SER.OBYCZ.POL./ |
TVP2 |
03-02-2016 |
20:44:15 |
21:32:49 |
5 339 296 |
33,51% |
4 |
OJCIEC MATEUSZ /SER.KRYM.OBYCZ.POL./ |
TVP1 |
17-03-2016 |
20:29:14 |
21:12:13 |
4 632 547 |
29,62% |
5 |
BARWY SZCZĘŚCIA /SER.POL./ |
TVP2 |
15-02-2016 |
20:08:13 |
20:33:26 |
4 264 600 |
25,54% |
6 |
BODO /SER.BIOGR.POL./ |
TVP1 |
06-03-2016 |
20:27:08 |
21:21:51 |
3 814 377 |
22,10% |
7 |
BLONDYNKA /SER.OBYCZ.POL./ |
TVP1 |
14-02-2016 |
20:26:23 |
21:11:32 |
3 540 825 |
20,65% |
8 |
NA SYGNALE /SER.OBYCZ.POL./ |
TVP2 |
03-02-2016 |
21:46:51 |
22:10:33 |
3 284 108 |
23,11% |
9 |
KLAN /TELENOWELA POL./ |
TVP1 |
20-01-2016 |
17:56:11 |
18:17:59 |
2 972 947 |
22,88% |
10 |
KOMISARZ ALEX /SER.KRYM.POL/ |
TVP1 |
03-01-2016 |
17:33:08 |
18:15:54 |
2 732 957 |
17,81% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Lp. |
Programy rozrywkowe |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||||||
1 |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ |
TVP1 |
23-10-2016 |
21:27:36 |
22:12:19 |
5 128 546 |
31,67% |
2 |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ |
TVP1 |
01-01-2016 |
17:27:01 |
18:10:03 |
3 880 885 |
25,42% |
3 |
15-LECIE KABARETU NEO-NÓWKA SCHODY DO NIEBA /KABARET/ |
Polsat |
13-11-2016 |
20:05:23 |
22:44:07 |
3 508 572 |
21,35% |
4 |
MAM TALENT! / PROGR./ROZR./ |
TVN |
01-10-2016 |
20:00:28 |
21:39:47 |
3 410 676 |
23,22% |
5 |
ROLNIK SZUKA ŻONY - WYDANIE SPECJALNE |
TVP1 |
25-12-2016 |
21:25:14 |
22:14:43 |
3 374 755 |
21,53% |
6 |
DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ |
Polsat |
04-11-2016 |
20:07:04 |
22:09:56 |
3 297 409 |
21,05% |
7 |
MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./ |
TVN |
27-02-2016 |
20:00:14 |
21:54:08 |
3 223 861 |
20,83% |
8 |
HIT HIT HURRA /ZAPOWIEDZI/ |
TVP1 |
02-10-2016 |
20:22:39 |
20:25:54 |
3 158 512 |
18,71% |
9 |
MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./ |
TVN |
24-04-2016 |
20:01:22 |
21:34:21 |
3 152 173 |
18,81% |
10 |
DANCING WITH THE STARS - TANIEC Z GWIAZDAMI /PROG.ROZR./ |
Polsat |
14-10-2016 |
20:07:17 |
22:05:07 |
3 125 450 |
20,29% |
Wirtualnemedia.pl |
|||||||
Lp. |
Filmy fabularne |
Stacja |
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
||||||
1 |
KEVIN SAM W DOMU /FILM USA/ |
Polsat |
24-12-2016 |
20:05:45 |
22:11:20 |
4 331 801 |
30,47% |
2 |
LISTY DO M. /FILM KOM.POL./ |
TVN |
26-12-2016 |
20:00:51 |
22:20:07 |
3 294 799 |
20,13% |
3 |
KOCHAJ ALBO RZUĆ /KOM.POL./ |
TVP2 |
06-01-2016 |
20:43:47 |
22:39:58 |
3 166 462 |
20,01% |
4 |
BOGOWIE /FILM OBYCZ.POL./ |
TVN |
25-11-2016 |
20:02:07 |
22:26:02 |
3 159 920 |
21,57% |
5 |
BÓG ZEMSTY /FILM DRA.USA/ |
TVP1 |
13-02-2016 |
20:29:05 |
22:07:28 |
2 930 352 |
19,06% |
6 |
PRETTY WOMAN /KOM.USA/ |
TVP2 |
30-12-2016 |
20:09:43 |
22:04:24 |
2 927 222 |
18,53% |
7 |
UPROWADZONA 2 /FILM THRILL.FRA./ |
Polsat |
31-10-2016 |
20:10:17 |
21:48:31 |
2 760 821 |
17,26% |
8 |
GALIMATIAS CZYLI KOGEL MOGEL II /KOM.POL./ |
Polsat |
31-01-2016 |
20:05:03 |
22:06:56 |
2 726 265 |
16,91% |
9 |
SYN BOŻY /FILM DRAM.USA/ |
Polsat |
25-03-2016 |
20:10:37 |
22:53:43 |
2 635 005 |
18,89% |
10 |
TRANSPORTER /FILM FAB. USA - FR./ |
Polsat |
11-01-2016 |
20:05:13 |
21:44:55 |
2 605 506 |
15,60% |
Łączne wydatki cennikowe (bez rabatów) na reklamę telewizyjną w 2016 roku wyniosły 24,46 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu do 2015 roku o 6,09 proc.
Wirtualnemedia.pl |
Wpływy stacji (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
2015 |
2016 |
||
Wydatki na reklamę (w zł) |
23 057 164 995 |
24 462 123 274 |
6,09% |
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 3,82 mld zł, odnotował w zeszłym roku Polsat. Jego przychody były o 11,30 proc. wyższe, niż w roku poprzedzającym.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 0,02 proc. do 2,82 mld zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (1,40 mld zł; wzrost o 2,19 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (1,13 mld zł; do góry o 4,16 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 691,57 mln zł i wzrostem o 20,15 proc.
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała TTV - było to 35,51 proc. do 323,21 mln zł. Na czele spadków znalazł się z kolei kanał AXN (w dół o 5,27 proc. do 451,10 mln zł).
Stacja |
Wydatki (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
2015 |
2016 |
||
Polsat |
3 432 415 040 |
3 820 257 716 |
11,30% |
TVN |
2 814 837 855 |
2 815 263 040 |
0,02% |
TVP1 |
1 368 099 026 |
1 398 121 058 |
2,19% |
TVP2 |
1 084 012 160 |
1 129 076 567 |
4,16% |
TV4 |
575 606 934 |
691 568 648 |
20,15% |
TVN24 |
570 047 448 |
574 793 799 |
0,83% |
Stopklatka |
371 055 845 |
490 526 648 |
32,20% |
TVN7 |
435 244 463 |
453 308 862 |
4,15% |
AXN |
476 191 163 |
451 097 816 |
-5,27% |
TV PULS |
441 046 143 |
434 939 475 |
-1,38% |
Discovery Channel |
405 479 817 |
395 587 309 |
-2,44% |
Puls 2 |
272 193 521 |
336 430 184 |
23,60% |
TTV |
238 503 550 |
323 207 499 |
35,51% |
TV6 |
236 438 400 |
318 406 088 |
34,67% |
National Geographic |
318 496 160 |
313 079 038 |
-1,70% |
TLC |
296 777 368 |
299 482 145 |
0,91% |
Investigation Discovery |
272 490 358 |
286 644 579 |
5,19% |
Polsat2 |
273 046 112 |
284 307 338 |
4,12% |
Comedy Central |
284 557 194 |
280 969 610 |
-1,26% |
Polo TV |
249 575 103 |
270 248 680 |
8,28% |
Najwięcej na reklamę w telewizji w 2016 roku - 1,12 mld zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 23,83 proc. Kolejne miejsca zajęły: US Pharmacia (562,45 mln zł; do góry o 64,47 proc.) i Nestle (548,38 mln zł; + 0,28 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
Dynamika w proc. |
|
2015 |
2016 |
||
AFLOFARM |
1 471 118 195 |
1 120 595 889 |
-23,83% |
US PHARMACIA INC. |
341 965 598 |
562 446 669 |
64,47% |
NESTLE |
546 827 020 |
548 379 640 |
0,28% |
PROCTER & GAMBLE |
400 565 093 |
518 150 793 |
29,35% |
POLPHARMA |
334 309 714 |
514 137 236 |
53,79% |
UNILEVER |
500 212 475 |
501 596 127 |
0,28% |
LIDL POLSKA SKLEPY SPOZYWCZE SP Z OO SP KOMANDYTOWA |
382 913 003 |
464 822 731 |
21,39% |
GLAXO SMITHKLINE |
230 001 457 |
398 593 248 |
73,30% |
T-MOBILE POLSKA SA |
274 465 606 |
391 978 670 |
42,82% |
POLKOMTEL SA |
410 284 537 |
373 940 250 |
-8,86% |
ATV - dobowy czas oglądania telewizji przypadający na statystycznego Polaka
Dołącz do dyskusji: Krótszy czas oglądania telewizji w 2016 roku. Polsat wyprzedził TVP1 (raport)
I co z tego, skoro oglądalność Wiadomości wciąż rośnie i potrafi być o półtora miliona większa od oglądalności Faktów? Że o głupim sylwestrze w TV nie wspomnę. TVN zostało przez TVP wręcz znokautowane...