1,16 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1 i TVP2. 2,61 mln osób śledziło finałowe spotkanie
Właśnie zakończony sezon Ligi Mistrzów oglądało średnio 1,16 mln widzów w TVP1 (jedno spotkanie nadała TVP2), o 140 tys. osób mniej niż poprzedni. Nadany w TVP2, Polsacie i TVP Sport finał rozgrywek śledziło 2,61 mln osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Piłkarska Liga Mistrzów 2022/2023 odbywała się w okresie od 6 września ub.r. do 10 czerwca br. W Polsce wszystkie mecze transmitowała Telewizja Polsat w swoich dwóch kanałach i czterech serwisach telewizyjnych PPV Polsat Sport Premium (które nie są objęte monitoringiem Nielsen Audience Measurement). Wybrane spotkania w ramach sublicencji pokazywane były w Telewizji Polskiej - na antenie TVP1 (stacja w środowe wieczory nadawała po jednym wybranym meczu każdej kolejki). Wyjątkowo finał odbył się w sobotę, 10 czerwca i był pokazywany w TVP2 (TVP1 w tym czasie transmitowała 60. KFPP w Opolu).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w Jedynce (i jednego spotkania w Dwójce) w okresie od 7 września 2022 roku do 10 czerwca 2023 roku wyniosła 1,16 mln osób. Przełożyło się to na 10,42 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 11,33 proc. w grupie 16-49 oraz 10,67 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Największą popularnością w TVP1 cieszył się mecz FC Barcelona - Viktoria Pilzno z 7 września ub.r. Spotkanie w stacji śledziło 1,87 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 16,83 proc.
2,61 mln widzów finału
Finał Ligi Mistrzów 2022/2023 odbył się w sobotę, 10 czerwca br., w którym Manchester City pokonał Inter Mediolan wynikiem 1 do 0. Relację w TVP2, Polsacie i TVP Sport śledziło łącznie 2,61 mln widzów (odpowiednio 24,40 proc., 29,76 proc. i 26,36 proc. udziału). Widownia meczu w Dwójce wyniosła 1,29 mln osób, w Polsacie - 1,25 mln, a w TVP Sport - 67 tys.
Dla porównania, w poprzednim sezonie Ligę Mistrzów w TVP1 śledziło średnio o 140 tys. widzów więcej. Było to 1,30 mln osób. Przełożyło się to na 11,36 proc. udziału w rynku w 4+, 12,26 proc. w 16-49 oraz 11,61 proc. w 16-59.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 8,67 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,16 mln widzów Ligi Mistrzów w TVP1 i TVP2. 2,61 mln osób śledziło finałowe spotkanie