Kurczy się rynek dwutygodników telewizyjnych. „Tele Świat” na czele sprzedaży
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 323 781 egz. Była ona o 2,05 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 183 408 egz., po spadku o 0,07 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 147 511 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,17 proc.
Czwarte miejsce należało do „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w listopadzie ub.r. wynoszącym 121 016 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 14,19 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w październiku 2015 roku na poziomie 44 300 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 16,05 proc.
listopad | ||||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 479 938 | 323 781 | 323 781 | 479 728 | 330 572 | 330 572 |
TV14 | 278 243 | 183 408 | 183 408 | 267 400 | 183 545 | 183 545 |
Tele Max | 234 948 | 147 511 | 147 511 | 232 406 | 157 209 | 157 209 |
Super TV | 208 626 | 121 016 | 121 016 | 216 929 | 141 027 | 141 027 |
Ekran TV | 81 593 | 44 300 | 44 300 | 96 084 | 52 771 | 52 771 |
W listopadzie 2015 roku w porównaniu do października 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem, wynoszącym 3,33 proc., pochwalić się mógł dwutygodnik „TV 14”. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 2,49 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2015 | |||||
ZKDP | listopad | październik | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tele Świat | 479 938 | 323 781 | 323 781 | 487 410 | 321 963 | 321 963 |
TV14 | 278 243 | 183 408 | 183 408 | 274 922 | 177 504 | 177 504 |
Tele Max | 234 948 | 147 511 | 147 511 | 234 986 | 147 731 | 147 731 |
Super TV | 208 626 | 121 016 | 121 016 | 209 912 | 122 137 | 122 137 |
Ekran TV | 81 593 | 44 300 | 44 300 | 82 225 | 45 433 | 45 433 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Kurczy się rynek dwutygodników telewizyjnych. „Tele Świat” na czele sprzedaży