Legimi zwiększyło wpływy o 47 proc., ma 110 tys. indywidualnych abonentów
W trzecim kwartale br. internetowa platforma Legimi z ebookami i audiobookami osiągnęła wzrost przychodów 47,5 proc. do 12,68 mln zł i zysku netto z 498,3 do 562,4 tys. zł. Na koniec września miała 156,8 tys. abonentów, z czego 109,7 tys. indywidualnych.
Liczba abonentów indywidualnych Legimi rok do roku zwiększyła się z 76,7 do 109,7 tys., a wszystkich abonentów, z uwzględnieniem klientów firmowych i bibliotecznych - ze 104,1 do 156,8 tys.
- W III kwartale 2021 r wraz z ograniczaniem restrykcji i stopniowym powrotem społeczeństwa do normalnej aktywności, stopień czytelnictwa ebooków (i audiobooków) wrócił do poziomu z okresów sprzed pandemii i urealniły się średnie koszty treści za przeczytane treści, ponoszone przez Legimi na jednego użytkownika. Spółka na bieżąco obserwuje sytuację związaną z rozwojem pandemii koronawirusa w kraju i za granicą i będzie podejmować odpowiednie środki zaradcze do zaistniałej sytuacji - opisano w sprawozdaniu finansowym Legimi.
Legimi od pół roku na giełdzie
W minionym kwartale przychody sprzedażowe Legimi wzrosły z 8,59 do 12,68 mln zł, zysk EBITDA - z 1,42 do 1,47 mln zł, a zysk netto - z 498,3 do 562,4 tys. zł.
W pierwszych trzech kwartałach br. wpływy firmy poszły w górę z 22,47 do 35,07 mln zł, zysk EBITDA - z 2,72 do 4,43 mln zł, a zysk netto - z 390,8 tys. zł do 1,56 mln zł.
- Trzeci kwartał to także kontynuacja prac nad aplikacją Legimi 4 0. W ramach zakończonych już prac oddano pierwsze nowe funkcjonalności nowej platformy. Rozpoczęto również prace koncepcyjne nad rozwojem silnika rekomendacji w ramach rozpoczętego projektu, współfinansowanego ze środków z NCBiR - wyliczono w sprawozdaniu.
W połowie kwietnia br. Legimi zadebiutowało na bocznym rynku warszawskiej giełdy. W poniedziałek na koniec sesji za akcję spółki płacono 40 zł, co daje kapitalizację w wysokości 56,6 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Legimi zwiększyło wpływy o 47 proc., ma 110 tys. indywidualnych abonentów