„Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I półroczu. „Monster High” o 46 proc. w dół
W I półroczu br. na pozycji lidera średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, który pochwalić się mógł największym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej stracił „Monster High”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w I półroczu 2015 roku wyniosła 58 714 egz. W porównaniu do I półrocza 2014 roku zwiększyła się ona o 19,43 proc. Jednocześnie był to największy wzrost w zestawieniu, a tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca trzeciego.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), który zadebiutował na rynku w styczniu br. Jego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie wyniosła 56 659 egz.
Podium uzupełnia „Scooby - Doo!” (Media Service Zawada) ze średnim wynikiem na poziomie 47 086 egz., niższym o 5,03 proc. niż rok wcześniej. Magazyn ten spadł z miejsca drugiego.
Z kolei najwięcej stracił „Monster High” (Egmont Polska), który spadł z pozycji siódmej na dwudziestą - ostatnią. Jego średni wynik sprzedażowy w I półroczu br. zmniejszył się bowiem o 45,85 proc. do 17 900 egz.
ZKDP | I półrocze | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima | 69 952 | 58 847 | 58 714 | 59 755 | 49 263 | 49 163 |
Lego Ninjago | 59 824 | 56 859 | 56 659 | - | - | - |
Scooby - Doo! | 75 896 | 48 025 | 47 086 | 79 051 | 49 660 | 49 582 |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 70 000 | 44 637 | 44 637 | 73 833 | 55 021 | 55 021 |
Mój Kucyk Pony | 59 096 | 40 579 | 40 579 | 55 000 | 40 747 | 40 747 |
Księżniczka | 56 112 | 40 361 | 40 361 | 55 286 | 39 149 | 39 149 |
Violetta Oficjalny Magazyn | 49 932 | 32 469 | 32 469 | 53 587 | 41 890 | 41 890 |
Pingwiny z Madagaskaru | 44 927 | 32 207 | 32 207 | 44 972 | 32 214 | 32 214 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 974 | 31 399 | 31 399 | 45 574 | 30 243 | 30 123 |
Lego Friends. Magazyn | 49 881 | 30 804 | 30 754 | - | - | - |
Ben 10 Magazyn | 41 952 | 29 168 | 29 168 | 41 587 | 27 080 | 27 080 |
Cartoon Network Magazyn | 42 478 | 28 084 | 28 084 | 44 979 | 29 378 | 29 378 |
Magazyn Mia and Me | 44 969 | 26 294 | 26 294 | 44 970 | 29 819 | 29 819 |
Kubuś i Przyjaciele | 39 933 | 24 937 | 24 937 | 48 167 | 30 898 | 30 896 |
Auta | 41 047 | 24 450 | 24 450 | 48 500 | 25 486 | 25 486 |
Magazyn MiniMini | 40 715 | 23 541 | 23 541 | 41 468 | 23 935 | 23 935 |
Filly Magazyn | 37 103 | 22 838 | 22 838 | 41 639 | 22 568 | 22 568 |
Magazyn Truskawkowe Ciastko | 38 240 | 21 561 | 21 561 | 42 937 | 25 077 | 25 077 |
W Siodle | 39 986 | 21 384 | 21 384 | 39 928 | 25 328 | 25 328 |
Monster High | 43 627 | 17 900 | 17 900 | 67 431 | 33 056 | 33 056 |
W czerwcu 2015 roku sprzedaż ogółem liderującego tytułu „Zabawy i Marzenia z Barbie” wyniosła 50 733 egz., po spadku w porównaniu do czerwca 2014 roku o 8,80 proc. Drugi był „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska), który awansował z miejsca czwartego (46 402 egz.; wzrost o 32,29 proc. - największy w zestawieniu).
Natomiast z drugiej na trzecią lokatę spadł magazyn „Księżniczka” (Egmont Polska; 41 287 egz.; w dół o 0,07 proc.).
Zaś najwięcej w tym ujęciu stracił „Violetta Oficjalny Magazyn” (również Egmont Polska) - było to 35,11 proc. do poziomu 26 002 egz.
Magazyny „Ben 10 Magazyn”, „Cartoon Network Magazyn”, „Lego. Legends of Chima”, „Magazyn Mia and Me”, „Magazyn Minimini”, „Scooby Doo!” i „W Siodle” miały łączone wydania czerwcowo-lipcowe. Ich dane pojawią się w ZKDP za miesiąc.
ZKDP | czerwiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 70 000 | 50 733 | 50 733 | 70 000 | 55 627 | 55 627 |
Mój Kucyk Pony | 58 205 | 46 402 | 46 402 | 55 000 | 35 076 | 35 076 |
Księżniczka | 55 189 | 41 287 | 41 287 | 55 000 | 41 316 | 41 316 |
Świnka Peppa Magazyn | 42 971 | 30 477 | 30 477 | 44 968 | 29 643 | 29 043 |
Lego Friends. Magazyn | 49 841 | 28 845 | 28 845 | - | - | - |
Violetta Oficjalny Magazyn | 50 000 | 26 002 | 26 002 | 55 000 | 40 068 | 40 068 |
Kubuś i Przyjaciele | 36 000 | 22 309 | 22 309 | 43 000 | 28 741 | 28 741 |
Auta | 40 000 | 19 437 | 19 437 | 45 000 | 23 770 | 23 770 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Legends of Chima” na czele pism dziecięcych po I półroczu. „Monster High” o 46 proc. w dół