„Lego Ninjago” na czele sprzedaży w I kwartale. „Świnka Peppa Magazyn” z największym wzrostem
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci był magazyn „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Świnka Peppa Magazyn”, a na czele spadku znalazł się „Magazyn Mia and Me”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada) w I kwartale 2016 roku wyniosła 62 803 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku, czyli trzech pierwszych miesięcy obecności na rynku, magazyn ten zanotował wzrost wynoszący 11,81 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce należało do magazynu „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska) ze średnim wynikiem na poziomie 44 514 egz., wyższym o 2,27 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten przed rokiem był czwarty.
Na ostatnią pozycję podium spadł z kolei „Mój Kucyk Pony” (również Egmont Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 42 751 egz., po jednak wzroście o 6,31 proc.
5. miejsce zajął „Świnka Peppa Magazyn” (Media Service Zawada), którego średni wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu - o 12,21 proc. do 36 430 egz. Tytuł ten w I kwartale 2015 roku był 7.
Z kolei największy spadek, wynoszący 44,34 proc. do 17 024 egz., odnotował „Magazyn Mia and Me” (też Media Service Zawada). W zestawieniu spadł on z miejsca 11. na 16. - ostatnie.
ZKDP | I kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Lego Ninjago | 69 931 | 63 336 | 62 803 | 59 869 | 56 470 | 56 170 | 11,81% |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 67 000 | 44 514 | 44 514 | 70 000 | 43 526 | 43 526 | 2,27% |
Mój Kucyk Pony | 58 250 | 42 751 | 42 751 | 59 443 | 40 213 | 40 213 | 6,31% |
Księżniczka | 56 783 | 40 163 | 40 163 | 57 475 | 45 004 | 45 004 | -10,76% |
Świnka Peppa Magazyn | 42 981 | 36 430 | 36 430 | 42 981 | 32 466 | 32 466 | 12,21% |
Lego Friends. Magazyn | 44 805 | 34 164 | 34 164 | 49 857 | 32 235 | 32 135 | 6,31% |
Scooby - Doo! | 69 979 | 33 119 | 32 380 | 76 625 | 51 911 | 51 195 | -36,75% |
Violetta Oficjalny Magazyn | 40 000 | 25 688 | 25 688 | 50 000 | 37 230 | 37 230 | -31,00% |
Kubuś i Przyjaciele | 40 133 | 23 457 | 23 457 | 41 867 | 26 247 | 26 247 | -10,63% |
Cartoon Network Magazyn | 39 826 | 23 398 | 23 398 | 39 988 | 22 136 | 22 136 | 5,70% |
Auta | 37 547 | 23 259 | 23 259 | 41 050 | 23 824 | 23 824 | -2,37% |
Magazyn MiniMini | 39 976 | 22 998 | 22 998 | 41 480 | 22 733 | 22 733 | 1,17% |
Ben 10 Magazyn | 38 309 | 20 556 | 20 556 | 42 968 | 31 314 | 31 314 | -34,36% |
Pingwiny z Madagaskaru | 39 998 | 19 755 | 19 755 | 44 971 | 31 730 | 31 730 | -37,74% |
Magazyn Truskawkowe Ciastko | 34 575 | 18 844 | 18 844 | 37 471 | 25 230 | 25 230 | -25,31% |
Magazyn Mia and Me | 42 970 | 17 024 | 17 024 | 44 972 | 30 587 | 30 587 | -44,34% |
W marcu 2016 roku sprzedaż ogółem liderującego „Lego Ninjago” wyniosła 64 127 egz., po wzroście względem marca 2015 roku o 15,50 proc.
Wiceliderem był magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (44 846 egz.; do góry o 1,13 proc. ). Z piątej na trzecią lokatę awansował „Mój Kucyk Pony” (39 567 egz.; + 2,28 proc.).
Największy wzrost w tym rankingu, wynoszący 39,48 proc. do 21 817 egz., odnotował „Kubuś i Przyjaciele” (Egmont Polska).
Z kolei jedyną stratę w tym ujęciu miała „Księżniczka” (Egmont Polska) - było to 11,48 proc. do poziomu 38 066 egz.
ZKDP | marzec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Lego Ninjago | 69 925 | 65 026 | 64 127 | 59 773 | 56 121 | 55 521 | 15,50% |
Zabawy i Marzenia z Barbie | 65 000 | 44 846 | 44 846 | 70 000 | 44 345 | 44 345 | 1,13% |
Mój Kucyk Pony | 58 350 | 39 567 | 39 567 | 58 000 | 38 686 | 38 686 | 2,28% |
Księżniczka | 55 350 | 38 066 | 38 066 | 55 180 | 43 003 | 43 003 | -11,48% |
Lego Friends. Magazyn | 44 969 | 35 374 | 35 374 | 49 812 | 33 536 | 33 236 | 6,43% |
Auta | 37 640 | 28 905 | 28 905 | 40 150 | 22 728 | 22 728 | 27,18% |
Magazyn MiniMini | 39 961 | 24 845 | 24 845 | - | - | - | - |
Kubuś i Przyjaciele | 36 200 | 21 817 | 21 817 | 38 600 | 15 642 | 15 642 | 39,48% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Lego Ninjago” na czele sprzedaży w I kwartale. „Świnka Peppa Magazyn” z największym wzrostem