Wydawca prasy dziecięcej podwoił zysk. Sprzedaż 45 proc. w górę
Firma Blue Ocean Entertainment Polska, wydająca magazyny dziecięce i młodzieżowe m.in. pod markami „Lego” i „Playmobil”, osiągnęła wzrost przychodów o 45 proc. do 55,74 mln zł i zysku netto z 4,31 do 8,31 mln zł.
Blue Ocean Entertainment Polska wydaje m.in. czasopisma „Lego Ninjago”, „Lego City”, „Lissy”, „Ksieżniczka Mimi”, „Pokemon” i „Najsłynniejsze dinozaury”, a także kolekcje kart i naklejek. Dystrybucją tych tytułów prasowych zajmuje się wydawnictwo Burda Media Polska, w ub.r. przychody od niego poszły w górę z 36,61 do 53,46 mln zł.
Wpływy krajowe Blue Ocean Entertainment Polska podskoczyły z 36,64 do 53,52 mln zł, a te z zagranicy zmalały z 590,7 do 291,3 tys. zł.
Działalność operacyjna firmy kosztowała w ub.r. 45,21 mln zł, o 36,4 proc. więcej niż w 2021 roku. To głównie efekt wzrostu wydatków na usługi obce z 14,29 do 20,94 mln zł oraz na zużycie materiałów i energii z 14,97 do 20,53 mln zł.
Koszty wynagrodzeń zwiększyły się z 1,8 do 1,93 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 299,5 do 358,7 tys. zł. Spółka w ub.r. zatrudniała średnio 17 pracowników etatowych, o dwóch więcej niż przed rokiem.
Na poziomie operacyjnym jej zysk poszedł w górę z 5,4 do 10,54 mln zł, a na poziomie netto - z 4,31 do 8,31 mln zł. Blue Ocean Entertainment jako jedyny udziałowiec spółki postanowił zeszłoroczny zysk netto przeznaczyć na jej kapitał zapasowy.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Blue Ocean Entertainment Polska kolejny rok z rzędu mocno poprawiło swoje wyniki. W 2021 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 27 proc. do 38,54 mln zł i zysku netto z 671,3 tys. zł do 4,31 mln zł.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021
Dołącz do dyskusji: Wydawca prasy dziecięcej podwoił zysk. Sprzedaż 45 proc. w górę