Lidl testuje platformę Lidl Pay. Pozwoli wygodnie płacić za zakupy
Sieć sklepów Lidl prowadzi testy nowej platformy o nazwie Lidl Pay. Rozwiązanie dostępne z poziomu aplikacji Lidl Plus ma pozwalać na szybkie i wygodnie dokonywanie mobilnych płatności za zakupy. - Aktualnie prowadzimy testy funkcjonalności Lidl Pay wśród naszych pracowników i ich rodzin (tzw. faza Family&Friends). Testem objęliśmy blisko 200 sklepów Lidl Polska w województwie wielkopolskim oraz mazowieckim - informuje sieć w komunikacie przesłanym do Wirtualnemedia.pl.
Jak informuje sieć Lidl Pay to nowa funkcjonalność dedykowana użytkownikom aplikacji Lidl Plus, która pozwala zaoszczędzić czas przy kasie poprzez dodanie do aplikacji karty płatniczej.
Bez gotówki i bez karty
Lidl wyjaśnia, że w testowanym systemie wystarczy jedno skanowanie karty Lidl Plus, aby skorzystać ze wszystkich rabatów oraz jednocześnie zapłacić za zakupy, co przekłada się na znaczną oszczędność czasu przy kasie.
Podczas skanowania karty Lidl Plus czytnikiem w strefie kas jednocześnie naliczane są rabaty oraz dokonywana jest płatność. Funkcjonalność ta będzie dostępna tylko dla użytkowników aplikacji Lidl Plus, w sekcji „Mój Portfel”, w zakładce „więcej“, w menu dolnym.
Aby z niej skorzystać, dbając o bezpieczeństwo danych bankowych, należy zdefiniować kod PIN lub odcisk palca (touch ID), a następnie dodać kartę płatniczą. Według zapewnień nowa usługa jest zgodna ze standardami bezpieczeństwa płatności PCI.
Na razie testy, premiera w przyszłości
W komunikacie skierowanym do Wirtualnemedia.pl Lidl informuje, że aktualnie prowadzi testy funkcjonalności Lidl Pay wśród pracowników i ich rodzin (tzw. faza Family&Friends). Testem objęto blisko 200 sklepów Lidl Polska w województwie wielkopolskim oraz mazowieckim. Według planów platforma Lidl Pay będzie dostępna szeroko dla klientów w ciągu kilku miesięcy.
- W myśl idei „Więcej na radość z życia” niezwykle ważny jest dla nas komfort naszych klientów w trakcie dokonywania zakupów w sklepach Lidl - zapewnia Aleksandra Robaszkiewicz, head of Corporate Communication Lidl Polska. - W marcu br. udostępniliśmy aplikację Lidl Plus, teraz stawiamy kolejny krok i pracujemy nad uruchomieniem płatności mobilnych Lidl Pay. Już wkrótce klienci będą mogli w łatwy sposób przy pomocy jednego skanowania zapłacić za zakupy oraz skorzystać ze wszystkich rabatów dostępnych dla użytkowników Lidl Plus, oszczędzając przy tym czas.
W roku rozliczeniowym od marca 2018 do lutego ub.r. Lidl Polska osiągnął wzrost wpływów sprzedażowych o 14,2 proc. do 18,32 mld zł oraz 901,1 mln zł zysku netto (wobec 708,2 mln zł rok wcześniej). Firma na koniec lutego ub.r. miała 17,8 tys. pracowników, przez rok na usługi obce, m.in. marketing, wydała 1,33 mld zł.
Do Lidl Polska należy ok. 700 dyskontów. Wiosną ub.r. firma uruchomiła sklep internetowy z produktami odzieżowymi i przemysłowymi.
Lidl Polska jest jednym z największych reklamodawców w naszym kraju. Według danych Kantar Media w styczniu br. cennikowe wydatki reklamowe firmy w mediach pozainternetowych wyniosły 50 mln zł, o 3,6 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Lidl testuje platformę Lidl Pay. Pozwoli wygodnie płacić za zakupy