Maciej Stec: Polsat będzie zwiększać przychody reklamowe co najmniej w tempie rynku
Cyfrowy Polsat zgadza się z prognozą domu mediowego Starlink, według którego rynek reklamy TV wzrośnie w tym roku o ok. 5%, wynika z wypowiedzi członka zarządu TV Polsat Macieja Steca. Spółka liczy, że jej przychody reklamowe będą rosły w tempie rynku lub szybszym.
"Chcemy rosnąć przynajmniej razem z rynkiem" - powiedział Stec dziennikarzom. Wcześniej powiedział, że spółka zgadza się z opinią Starlink, według której rynek reklamy TV może rosnąć w tym roku w tempie ok. 5%.
Według domu mediowego Starlink wydatki na reklamę TV w I połowie tego roku zwiększyły się o 4,1% do 2.005,2 mln zł. W połowie sierpnia, grupa TVN podała, że wartość rynku reklamy telewizyjnej w II kwartale wyniosła 1081 mln zł i była wyższa o 8,5% niż przed rokiem. TVN opiera się o dane Starlink (dla całego rynku) oraz szacunki własne. Grupa prognozuje, że w tym roku wzrost wartości reklamy TV będzie w zakresie "średnich jednocyfrowych wartości", a w przyszłym - wzrośnie do "wysokiego jednocyfrowego poziomu".
W I poł. 2011 roku Cyfrowy Polsat miał 145,88 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 153,13 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 1031,18 mln zł wobec 742,26 mln zł. W trakcie II kwartału grupa zaczęła konsolidować wyniki TV Polsat.
Dołącz do dyskusji: Maciej Stec: Polsat będzie zwiększać przychody reklamowe co najmniej w tempie rynku