Magazyny młodzieżowe o ponad 40 proc. w dół. „Fun Club” stracił najwięcej
W pierwszych trzech kwartałach br. wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił miesięcznik „Fun Club”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 61 835 egz. W porównaniu do analogicznego okresu 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 42,31 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Druga pozycja przypadła magazynowi „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 46,53 proc. do poziomu 34 854 egz. Jednocześnie była to największa strata w zestawieniu.
Podium uzupełnia, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Bravo Girl”. Jego średni wynik zmalał o 44,97 proc. do 28 611 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się w ciągu roku o 44,39 proc. i wyniosła 25 593 egz.
ZKDP | I-III kwartał | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 133 028 | 61 835 | 61 835 | 175 914 | 107 185 | 107 185 |
Fun Club | 77 732 | 34 854 | 34 854 | 102 731 | 65 188 | 65 188 |
Bravo Girl | 58 311 | 28 611 | 28 611 | 94 937 | 51 994 | 51 994 |
Twist | 64 760 | 25 593 | 25 593 | 91 599 | 46 025 | 46 025 |
We wrześniu 2015 roku średnia sprzedaż ogółem magazynu „Bravo” w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 47,80 proc. do 43 117 egz. Tytuł ten pozostał jednak liderem segmentu.
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował „Twist” (30 031 egz.; w dół o 33,20 proc.). Z kolei na trzecią lokatę spadł „Fun Club” (21 705 egz.; spadek o 64,31 proc. - największy w zestawieniu).
ZKDP | wrzesień | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 121 686 | 43 117 | 43 117 | 159 845 | 82 603 | 82 603 |
Twist | 79 986 | 30 031 | 30 031 | 79 960 | 44 959 | 44 959 |
Fun Club | 74 974 | 21 705 | 21 705 | 94 962 | 60 819 | 60 819 |
Bravo Girl | 55 003 | 20 297 | 20 297 | 84 965 | 37 021 | 37 021 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe o ponad 40 proc. w dół. „Fun Club” stracił najwięcej