Magazyny młodzieżowe tracą czytelników. „Twist” najmocniej w dół
W lipcu 2015 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Twist”. Liderem zestawienia pozostał dwutygodnik „Bravo”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2015 roku wyniosła 66 027 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2014 roku pismo to zanotowało spadek, wynoszący 39,39 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję awansował miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 43,32 proc. do poziomu 31 699 egz.
Zaś na ostatnią lokatę podium spadł, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Fun Club”. Jego wynik zmalał w ciągu roku o 51,35 proc. do 29 739 egz.
Natomiast czwarte miejsce należało do miesięcznika „Twist” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 58,23 proc. i wyniosła 19 785 egz.
Dodajmy, że Wydawnictwo Bauer inwestuje obecnie mocno w wydania specjalne swoich magazynów młodzieżowych. Spółka wydała m.in. cztery numery pisma o youtuberach „Tube News”, które jeszcze nie ma stałego cyklu wydawniczego.
ZKDP | lipiec | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 129 981 | 66 027 | 66 027 | 173 251 | 108 945 | 108 945 |
Bravo Girl | 54 981 | 31 699 | 31 699 | 89 956 | 55 922 | 55 922 |
Fun Club | 74 944 | 29 739 | 29 739 | 99 964 | 61 130 | 61 130 |
Twist | 54 990 | 19 785 | 19 785 | 84 861 | 47 370 | 47 370 |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. wszystkie tytuły odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskało „Bravo Girl” - było to 81,45 proc.
ZKDP | 2015 | |||||
Wirtualnemedia.pl | lipiec | czerwiec | ||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Bravo | 129 981 | 66 027 | 66 027 | 131 652 | 56 682 | 56 682 |
Bravo Girl | 54 981 | 31 699 | 31 699 | 54 989 | 17 470 | 17 470 |
Fun Club | 74 944 | 29 739 | 29 739 | 74 973 | 24 603 | 24 603 |
Twist | 54 990 | 19 785 | 19 785 | 54 996 | 16 173 | 16 173 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Magazyny młodzieżowe tracą czytelników. „Twist” najmocniej w dół