Marketerzy i agencje mediowe tworzą Marketers & Media Agencies Committee
Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań oraz Klub Mediowy SAR, które reprezentują marketerów oraz agencje mediowe stworzyły Marketers & Media Agencies Committee. W przyszłości ma ono wspólnie z mediami zarządzać jednoźródłowym badaniem mediów w Polsce.
Jednym z kroków do stworzenia badań jest porozumienie się różnych podmiotów: nadawców, agencji mediowych i marketerów. Koalicja Marketerzy dla Lepszych Badań oraz Klub Mediowy SAR, które reprezentują marketerów oraz agencje mediowe stworzyły Marketers & Media Agencies Committee. To kolejny krok do wypracowania polskiego odpowiednika Joint Industry Comittee (JIC) – projektu, który ma zajmować się realizacją tych badań.
Do składu wspólnej reprezentacji w ramach M&MAC, weszli: po jednym przedstawicielu wszystkich 6 międzynarodowych grup reklamowych działających w Polsce (Dentsu, Havas, IPG Mediabrands, Omnicom, Publicis, WPP); jeden przedstawiciel pozasieciowych agencji mediowych; po jednym przedstawicielu z dziewięciu największych branż korzystających z reklamy (mają być oni wyłaniani z grona członków Koalicji Marketerzy dla Lepszych Badań). Reprezentantem z ramienia M&MAC w JIC ma być natomiast Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR .
Rafał Jakubowski, członek zarządu IAA Polska zaznacza, że dążenie do powołania na polskim rynku Joint Industry Comittee „jest wolą i potrzebą wyrażoną przez wszystkie kluczowe strony przedsięwzięcia: media, marketerów oraz agencje mediowe”.
Z kolei Donata Wolińska, chief marketing Officer L’Oréal Polska i kraje bałtyckie tłumaczy: - W pierwszej kolejności planujemy powołać do życia organizację, która już dziś, na bieżąco będzie podejmowała decyzje dotyczące fazy przygotowawczej, a w przyszłości będzie zarządzała kilkudziesięciomilionowym budżetem na badania. O ile w tej pierwszej kwestii współdziałamy z mediami bardzo sprawnie już teraz, o tyle organizację, która będzie posiadała zdolność zaciągania i realizowania zobowiązań finansowych muszą tworzyć podmioty posiadające NIP i KRS – objaśnia.
Joint Industry Committee ma czuwać nad badaniem
Głównym celem działalności polskiego JIC ma być odpowiedzialność za organizację badania tj. rekrutację i realizację badania panelowego, dystrybucję wyników oraz zarządzanie badaniem, przy założeniu, że cały proces będzie konsultowany z KRRiT. Organizacja będzie także odpowiadać za finansowanie projektu badania.
Dołącz do dyskusji: Marketerzy i agencje mediowe tworzą Marketers & Media Agencies Committee
I to towarzystwo ma zapewnić OBIEKTYWIZM I RZETELNOŚĆ BADAŃ : )))))
Umarłem ze śmiechuuuuu