Mateusz Górecki: jako We!Re Fantasy chcemy w pełni skupić się na influencer marketingu w obszarze gamingu
- We!Re Fantasy to grupa ludzi, którzy specjalizują się w obszarze influencer marketingu, są ekspertami z wieloletnim doświadczeniem i wspólnie będą rozwijać i pracować nad tą marką - komentuje Mateusz Górecki, managing director w agencji.
Agencja gamingowa Fantasyexpo po 9 latach od powstania przechodzi restrukturyzację, w wyniku której wyodrębniona zostanie nowa marka - We!Re Fantasy, która skoncentrowana będzie na świadczeniu kompleksowych usług influencer marketingu w branży gamingowej. Na czele nowej firmy stanie Mateusz Górecki w roli managing directora.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Czy We!Re Fantasy ma własną osobowość prawną, czy jest brandem działającym w ramach Fantasyexpo? jeśli działa samodzielnie, to jak wygląda struktura własności i zarząd?
Obecnie We!Re Fantasy jest brandem, który został wyodrębniony ze struktur Fantasyexpo. To grupa ludzi, którzy specjalizują się w obszarze influencer marketingu, są ekspertami z wieloletnim doświadczeniem i wspólnie będą rozwijać i pracować nad tą marką. Docelowym ruchem będzie stworzenie oddzielnej spółki, która będzie działała samodzielnie. Doświadczenie zebrane na case Polskiej Ligi Esportowej pokazuje nam, że jest to słuszny krok, który przyczynia się do rozwoju marki. Silny focus w jednym kierunku i jego progres strategiczny sprzyja świeżości i niestandardowym rozwiązaniom. W poprzedniej strukturze osoby z Fantasyexpo specjalizowały się w wielu aspektach co mocno wpływało na efektywność oraz rozproszenie. W obecnym układzie, jako We!Re Fantasy chcemy w pełni skupić się na influencer marketingu w obszarze gamingu, i poszerzaniu go o nowe doznania z innych kategorii. Mamy aspiracje, by stworzyć największą agencję influencerską w regionie CEE, która na rynku będzie wyróżniać się kreatywnymi i unikalnymi kampaniami marketingowymi w gamingu.
Ile osób zatrudnia We!Re Fantasy?
Aktualnie w We!Re Fantasy pracuje 16 osób ale trwają już rekrutacje do różnych zespołów które mają wpłynąć na jeszcze większy focus specjalistyczny w kierunku niestandardowych integracji w gamingu. Warto zaznaczyć, że te 16 osób to team ściśle kreatywny pracujący na co dzień z influencerami oraz klientami. Oprócz tego oczywiście zatrudnione są osoby, które zajmują się HR, administracją i finansami, kadrami i komunikacją. Mając aspiracje, o których mówiłem wcześniej oraz widząc jak influencer marketing cieszy się uznaniem marketerów, i też każdego dnia potrzebuje coraz to nowszych i ciekawszych pomysłów stawiamy na świeżość już dziś. Mamy też dalekosiężne plany strategiczne, które doprowadzą nas dokładnie tam gdzie sobie zakładamy.
Jakie są główne wyzwania w rozwoju We!Re Fantasy na najbliższy rok, dwa?
Rozwój marki - nie mówimy tutaj o nowej marce na rynku influencerskim ponieważ jako Fantasy istniejemy już od 2015 roku, kiedy to podpisaliśmy pierwsze umowy partnerskie z naszymi influencerami, którzy są z nami do dziś. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, i w naszych życiach i na rynku - przez te lata byliśmy butikiem influencerskim z uwagi na brak strategii rozwoju tej przestrzeni. Nie aspirujemy tutaj do bycia MCNem lecz otwieramy się na nowych twórców - wielu z nich to osoby, z którymi współpracowaliśmy przez lata w bardzo otwartej formie. Dlatego też jednym z wyzwań jest ustabilizowanie i rozwój marki w kierunku naszej sieci influencerów - mówiąc tutaj oczywiście o specjalizacji w gamingu.
Kolejnym wyzwaniem będzie wyjście na region, wiele krajów CEE to kraje słabo rozwinięte gdzie zarówno, my jak i wiele agencji działa na co dzień. Brakuje tam jednak silnego wyznacznika standardu współpracy influencerskich, a my posiadając już wieloletnie doświadczenie pragniemy te dobre praktyki przekładać na nowe rynki rozpoczynając współpracę z zagranicznymi twórcami.
Jaki czynniki zadecydowały o utworzeniu We!Re Fantasy?
Od wielu lat działamy z influencerami, to coś w czym dobrze czujemy się jako agencja i zespół. Mnogość produktów w portfolio Fantasyexpo sprawiała jednak, że ciężko było skupić się na jednym kierunku, co generowało masę problemów zarówno strukturalnych jak i sprzedażowych. Stąd też zapadła taka a nie inna decyzja, o ukierunkowaniu się na działania przez zespół oraz utworzenie We!Re Fantasy - jednak to nie wszystkie ogłoszenia w najbliższym czasie z naszej strony!
Jakie są główne przewagi konkurencyjne We!Re Fantasy?
Jak już wcześniej wspomniałem uważamy swoją wiedzę dotyczącą. gamingu, mnogość insightów oraz know-how jako największą przewagę konkurencyjną. Współpracujemy z twórcami z różnych kategorii na całym świecie - począwszy od profesjonalnych graczy esportu jak np. Jankos czy ex pro graczy jak Pashabiceps, poprzez streamerów i youtuberów specjalizujących się w danym gatunku lub gatunkach a skończywszy na muzykach. W każdym tkwi gaming, Łozo od dziecka gra w gry komputerowe co przerodziło się w jego pasję, a ogłoszona niedawno Marie pokazuje się w wolnych chwilach jako hard gamer. Działamy z profesjonalnymi komentatorami esportu jak i casualowymi graczami, twórcami produkującymi content live na twitchu oraz youtuberami u których gierki czy lifehacki gamingowe przewijają się tylko czasami. Mnogość doświadczeń oraz znajomość wszystkich grup docelowych pozwala nam projektować działania idealnie skrojone do każdej z tych grup. Z kolei znajomość naszych twórców oraz samego rynku gier pozwala na tworzenie bardzo świeżych i zasięgowych kampanii, które zarówno dla odbiorców twórcy, jak i marki czy produktu są czymś porywającym i przede wszystkim angażującym ich społeczność.
Dlaczego akurat gaming jest Waszą specjalizacja i to od lat?
Wynika to chyba z faktu, że słyszeliśmy od dziecka “ty tylko te gierki i gierki” - ale tak totalnie serio - gry to fun. Ktoś mądry powiedział kiedyś - rób to co kochasz a nigdy nie będziesz musiał pracować - patrząc na nasz zespół niezmienny już od lat mogę tylko powiedzieć, że tutaj Konfucjusz się nie mylił. Każdy z nas kocha gry - w mniejszym lub większym stopniu ale to właśnie dzięki temu tak bardzo trafnie potrafimy zaprojektować kampanie do różnych grup odbiorców gdyż sami do tych różnych grup należymy. Nie wszyscy z nas mają czas na granie w wolnym czasie - ale to właśnie praca pozwala nam na co dzień robić i tworzyć to co jest nowe, przyjemne oraz porywające. Miłość do gier drzemie w każdym od dziecka, my wyciągamy ją tylko na wierzch i staramy się współtworząc ten rynek wraz z naszymi twórcami wplatać tam działania marketingowe które pokochają wszyscy gracze.
Mateusz Górecki to managing director w agencji We!Re Fantasy, w której odpowiada za rozwój usługi influencer marketingu, nowych rozwiązań oraz sieć influencerów. Doświadczenie zdobywał planując i wdrażając kampanie marketingowe w Europie i kraju współpracując z największymi markami ze świata gamingu i technologii.