Mediacap przyjął program motywacyjny dla Marcina Jeziorskiego, wyda do 3,5 mln zł na skup swoich akcji
Akcjonariusze holdingu marketingowo-badawczego Mediacap przyjęli zasady programu motywacyjnego, w ramach którego wiceprezes Marcin Jeziorski będzie mógł objąć do 1,11 mln akcji firmy. Natomiast spółka wyda do 3,5 mln zł na skup swoich akcji.
W poniedziałek na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy Mediacapu przegłosowano zasady programu motywacyjnego zaproponowane wiosną ub.r., zmieniając niektóre warunki.
Marcin Jeziorski otrzyma 350 tys. warrantów na akcje, jeśli będzie pracował w firmie do końca 2022 roku, natomiast 760,6 tys. zostanie mu przydzielone, jeśli spółka w br. osiągnie minimum 7,23 mln zł skonsolidowanego zysku brutto, a w 2022 roku minimum 8,68 mln zł albo w latach 2021-2022 łącznie będzie mieć przynajmniej 15,91 mln zł zysku brutto (bez uwzględniania transakcji jednorazowych i niedotyczących jej normalnej działalności.
Jeśli zysk brutto będzie niższy od założeń, ale najwyżej o 25 proc., pula warrantów zostanie proporcjonalnie zmniejszona. Ponadto Jeziorski zadeklarował, że o ewentualnym odejściu z firmy poinformuje radę nadzorczą z 6-miesięcznym wyprzedzeniem.
Każdy warrant uprawnia do objęcia akcji Mediacapu z serii F po 5 groszy za sztukę. Na potrzeby programu motywacyjnego kapitał firmy zostanie podwyższony warunkowo o 55,5 tys. zł.
Marcin Jeziorski należącą do Mediacapu agencją reklamową Scholz & Friends Warszawa zarządza od 2011 roku. Jesienią 2015 roku został wiceprezesem holdingu, odpowiada za całą Grupę S&F, oprócz Scholz & Friends Warszawa obejmującą agencje The Digitals i Em Lab.
Mediacap wyda do 3,5 mln zł za skup swoich akcji
Akcjonariusze Mediacapu w poniedziałek przyjęli też warunki skupu własnych akcji. Spółka do połowy 2023 roku będzie mogła nabyć maksymalnie 1,5 mln swoich walorów, stanowiących obecnie ok. 7,97 proc. jej kapitału i głosów na walnym zgromadzeniu. Przeznaczy na to, wraz z kosztami dodatkowymi, do 3,5 mln zł.
Akcje będą nabywane w cenie do 4 zł za sztukę bezpośrednio przez Mediacap lub poprzez firmę inwestycyjną, na warszawskiej giełdzie i w formie transakcji pakietowych.
Na potrzeby skupu swoich akcji firma wydzieliła 3,5 mln zł z kapitału zapasowego na kapitał rezerwowy.
Do Mediacapu oprócz Grupy S&F należu grupa LTTM obejmująca zajmujące się influencer marketingiem spółki TalentMedia, LifeTube, Gamellon i Gameset oraz firma badawcza IQS. Wiosną ub.r. wskutek spowolnienia wywołanego przez epidemię LTTM pożegnała się z 9 proc. pracowników, a w lipcu zlikwidowała działającą niecały rok spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją treści na YouTube’a.
W trzecim kwartale ub.r. Mediacap zanotował spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 10 proc. do 28,78 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 216 tys. zł straty do 1,39 mln zł zysku. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. przychody LTTM w ujęciu like-for-like zmalały o 11 proc., Grupy S/F - o 18 proc., a IQS - o 24 proc.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W poniedziałek na koniec sesji za akcję spółki płacono 2 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 37,64 mln zł. Większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski (ma walory stanowiące 52,08 proc. kapitału), natomiast do wiceprezes Edyty Gurazdowskiej należy 7,02 proc. akcji.
Dołącz do dyskusji: Mediacap przyjął program motywacyjny dla Marcina Jeziorskiego, wyda do 3,5 mln zł na skup swoich akcji