Mediacap ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 1,25 mln zł straty. „Wynik nie odzwierciedla bardzo dobrej kondycji biznesu”
W minionym kwartale holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 16,6 proc. do 19,2 mln zł oraz 1,25 mln zł straty netto (wobec 701 tys. zł straty rok wcześniej). - Wynik ten nie odzwierciedla jednak bardzo dobrej kondycji biznesu, a jedynie pokazuje nierównomierne rozłożenie rozliczenia projektów w ciągu roku obrotowego - zapewnia zarząd firmy.
Koszty operacyjne Mediacapu zwiększyły się z 17,49 mln zł w pierwszym kwartale ub.r. do 20,72 mln zł w zeszłym kwartale (to 18,4 proc. w górę). Wydatki na usługi obce wzrosły z 12,11 do 14,17 mln zł, a na wynagrodzenia - z 3,49 do 4 mln zł.
W konsekwencji strata firmy ze sprzedaży pogłębiła się z 1,03 do 1,52 mln zł, strata brutto - z 886 tys. zł do 1,52 mln zł, a strata netto - z 701 tys. zł do 1,25 mln zł.
- Wynik ten nie odzwierciedla jednak bardzo dobrej kondycji biznesu, a jedynie pokazuje nierównomierne rozłożenie rozliczenia projektów w ciągu roku obrotowego - zapewnił zarząd Mediacapu w liście do interesariuszy.
„Skokowy wzrost przychodów po przejęciu LifeTube’a”
Władze Mediacapu przypomniały, że w połowie marca firma kupiła od funduszu Altus 79 proc. udziałów spółki LT Group, właściciela sieci partnerskiej LifeTube. Kwota transakcji to 9,23 mln zł.
- Do wspólnej siedziby dołączyło blisko pięćdziesięciu pracowników LifeTube. Integracja operacyjna LifeTube i TalentMedia już trwa i choć na poziomie zysku będziemy musieli poczekać na jej wyraźny efekt do drugiej połowy rok, to już w kolejnym kwartale widoczny będzie skokowy wzrost przychodów - zapowiedział zarząd Mediacapu.
Z kolei w grudniu ub.r. firma za 1,8 mln zł przejęła 28 proc. udziałów agencji marketingu gamingowego Gameset. - Udało nam się m.in. podpisać list intencyjny z dwoma podmiotami zagranicznymi pod kątem utworzenia międzynarodowej sieci. Obecnie negocjujemy term-sheet pierwszych przejęć, których chcielibyśmy dokonać jeszcze w 2019 - zapowiedziały władze Mediacapu.
Segment marketingowy: wpływy 20 proc. w górę, strata EBITDA
W pionie marketingowym przychody sprzedażowe do zewnętrznych podmiotów zwiększyły się w skali roku z 11,9 do 14,27 mln zł, czyli o 19,9 proc. Natomiast wynik EBITDA zmalał z 777 tys. zł zysku do 425 tys. zł straty, a wynik finalny - z 344 tys. zł zysku do 993 tys. zł straty.
Do tego segmentu należą TalentMedia oraz Grupa S/F obejmująca agencje reklamowe Scholz&Friends Warszawa, EmLab i uruchomioną w połowie ub.r. Booost.
Mediacap podał, że sama Grupa S/F osiągnęła wzrost przychodów o 16 proc., m.in. dzięki realizacji kolejnych kampanii, m.in. dla marek Plus, Plush czy Aldi. - Niższa EBITDA (-0,02 mln zł) nie odzwierciedla doskonałej kondycji tego biznesu. W skali całego roku spodziewamy się dwucyfrowego wzrostu biznesu i zysków. Przejściowo, do straty przyczyniła się działalność Booost, w której jednak jesteśmy już bardzo blisko przejścia do pozytywnej rentowności - zapewnił zarząd firmy.
Pion big data rentowny dzięki Opinie.pl
Natomiast pion danych (obejmujący m.in. firmę badawczą IQS oraz platformy technologiczne Plastream i Opinie.pl) przy wzroście wpływów ze sprzedaży zewnętrznej z 4,57 do 4,93 mln zł osiągnął poprawę wyniku EBITDA z 905 tys. zł straty do 286 tys. zł zysku.
- Poprawa wyniku to efekt m.in. większej sprzedaży bardziej marżowych produktów Opinie.pl względem mniej rentownych rozwiązań konsultingowych. Nowe technologie ważą w tym obszarze coraz więcej, a do technologicznej oferty Opinie.pl dołączył Netdive - zaawansowane narzędzie do analizy treści w internecie. Użycie sieci neuronowych, big data i machine learning przez naszych analityków stwarza nowe możliwości połączenia danych z ekspertyzą specjalistów od interpretacji wyników badań - komentuje zarząd Mediacapu.
- Plastream jest coraz bliżej wprowadzenia automatycznej kasy w sieci Żabka. Stała umowa jeszcze przed nami, ale współpraca z siecią przekłada się już na pozytywny wynik EBITDA, a pierwsze urządzenie ma stanąć w sieci jeszcze w tym roku. To bezpośrednio przełoży się na wzrost wartości Plastream - zapowiedziały władze firmy.
Większościowym akcjonariuszem Mediacapu jest jego prezes Jacek Olechowski, ma walory stanowiące 52,56 proc. kapitału spółki. W zeszły piątek na koniec sesji giełdowej kurs firmy wynosił 1,88 zł, co dawało jej kapitalizację w wysokości 34,63 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mediacap ze wzrostem wpływów o 17 proc. i 1,25 mln zł straty. „Wynik nie odzwierciedla bardzo dobrej kondycji biznesu”
Czego nie kumasz? Sezonowości w branży? Przebiegu M&A i wpływu na bilans? Procesów integracji? Poczekaj ze złośliwościami do Q4.