Mediacap z 1,1 mln zł kwartalnego zysku. Wpływy Freundschaft mocniej w górę niż LTTM
W trzecim kwartale br. holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował wzrost przychodów o 41,6 proc. do 40,7 mln zł i spadek zysku netto z 1,39 do 1,1 mln zł. Przychody segmentu agencyjnego Freundschaft zwiększyły się bardziej niż pionu LTTM zajmującego się influencer i gaming marketingiem.
Koszty operacyjne Mediacapu zwiększyły się w minionym kwartale z 26,96 do 39,17 mln zł, z czego wydatki na usług obce wzrosły z 19,67 do 31,83 mln zł. - Należy jednak pamiętać, iż Q3 2020 był okresem szczególnej dyscypliny finansowej, tymczasem obecnie rozbudowujemy bazę kosztową pod kątem obsłużenia przyszłych przychodów - zaznaczył zarząd firmy w sprawozdaniu finansowym.
Kwartalny zysk sprzedażowy zmalał z 1,81 do 1,58 mln zł, a zysk netto - z 1,39 do 1,1 mln zł.
W trzech kwartałach br. przychody Mediacapu poszły w górę z 79,6 do 106,48 mln zł, zysk operacyjny - z 716 tys. zł do 3,88 mln zł, a wynik netto - z 1,05 mln zł straty do 2,66 mln zł zysku.
Wpływy Freundschaft 69 proc. w górę
Przychody pionu agencji reklamowych Freundschaft, funkcjonującego pod tą marką od wiosny br., w zeszłym kwartale zwiększyły się o 68,8 proc. do 15,8 mln zł, a zysk EBITDA wyniósł 1,04 mln zł.
- Do wzrostu przychodów kontrybuowały segment eventowy oraz e-commerce, co samo w sobie cieszy, ale wiąże się z niższymi marżami. Wierzymy, że w kolejnych okresach Freundschaft poprawi rentowność, a obecnie koncentrujemy się na pozyskiwaniu nowych klientów i przedłużaniu istniejących kontraktów pod kątem przyszłego roku - skomentował zarząd Mediacapu.
- Należy zwrócić uwagę, że pozytywny wynik EBITDA w zeszłym roku osiągnęliśmy dzięki przejściowo obniżonej bazie kosztowej. W tym roku natomiast koszty były na „normalnym” poziomie - zaznaczono.
W trzech kwartałach br. wpływy segmentu Freundschaft poszły w górę z 28,35 do 36,79 mln zł, a zysk EBITDA - z 1,74 do 3,66 mln zł.
Pion LTTM, zajmujący się influencer i gaming marketingiem, osiągnął w minionym kwartale 19,5 mln zł wpływów sprzedażowych (35,5 proc. więcej niż przed rokiem) i 0,98 mln zł zysku EBITDA (po spadku o 3,5 proc.).
- Niższy niż rok wcześniej wynik EBITDA jest pochodną gorszej struktury sprzedaży: napędem wzrostów była bowiem głównie lepsza saturacja reklamami na YouTube, a nie produkty o wyższej wartości dodanej, takie jak lokowanie produktów i branded content. Wzrost sprzedaży tych ostatnich pozostaje naszym głównym priorytetem pod kątem kolejnych okresów - wyjaśnił zarząd Mediacapu.
Z kolei segment badawczy IQS zanotował w zeszłym kwartale wzrost przychodów sprzedażowych o 9 proc. do 5,5 mln zł i spadek zysku EBITDA z 1,41 do 0,7 mln zł. - Należy jednak zastrzec, iż w Q3 2020 IQS był beneficjentem tarcz antycovidowych w wysokości 0,2 mln PLN, zaś negatywny wpływ na jego bieżącą rentowność ma rozbudowa struktury pod kątem oczekiwanych wzrostów po pandemii - zaznaczono w sprawozdaniu.
W trzech kwartałach przychody IQS zwiększyły się z 12,46 do 13,9 mln zł, a strata netto z działalności kontynuowanej zmalała z 1,59 mln zł do 356 tys. zł.
Mediacap szykuje się na wyższe koszty i Polski Ład
Zarząd Mediacapu zaznaczył, że „końcówka roku z racji swojej skali będzie najważniejsza pod kątem realizacji tegorocznego budżetu
- Równolegle wchodzimy w okres intensywnych przygotowań do 2022, które mocno koncentrują się na stronie finansowej - w postaci wyzwań związanych z Polskim Ładem i inflacją kosztów. Musimy nauczyć się nimi zarządzać, jeżeli chcemy skorzystać z lepszej koniunktury - dodały władze holdingu.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. W połowie października porozumienie akcjonariuszy firmy, obejmujące jej czołowych menedżerów, ogłosiło wezwanie do sprzedaży 6,07 mln akcji stanowiących 35,62 proc. głosów na walnym zgromadzeniu po 3,25 zł za sztukę.
W zeszłym tygodniu fundusze MetLife DFE i Familiar S.A. SICAV-SIF, mające łącznie 9 proc. akcji Mediacapu, poinformowały, że nie sprzedadzą posiadanych walorów w ramach wezwania.
Dołącz do dyskusji: Mediacap z 1,1 mln zł kwartalnego zysku. Wpływy Freundschaft mocniej w górę niż LTTM
innymi słowy - będziemy redukować koszty pracownikami ;)