Mediacap ze spadkiem wpływów i 2,5 mln zł zysku netto. Przychody Grupy S/F i IQS ponad 20 proc. w dół
W ub.r. holding marketingowo-badawczy Mediacap zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku. Wpływy Grupy S/F i IQS skurczyły się o ponad 20 proc., natomiast Grupa LTTM wzrost o 19 proc. osiągnęła dzięki przejęciom.
- Z powodu pandemii zniknęła większość naszego biznesu eventowego oraz lwia część badań jakościowych face-2-face. Z samych tych dwóch linii biznesu ubyło nam 13 mln PLN przychodów. Z dnia na dzień musieliśmy przekształcić się z biznesu rosnącego w dwucyfrowym tempie w taki, który skutecznie zarządza skutkami spadków sprzedaży - opisali członkowie zarządu Mediacapu w liście do akcjonariuszy.
Oferująca usługi marketingowe Grupa S/F (niedawno zmieniła nazwę na Grupa Freundschaft), do której należą agencje Scholz & Friends Warszawa, The Digitals, Emlab i Booost, zanotowała spadek przychodów z 59,12 do 45,69 mln zł i zysku EBITDA z 4,96 do 3,9 mln zł, a jej wynik netto z działalności kontynuowanej wzrósł z 2,42 mln zł straty do 2,49 mln zł.
Natomiast wpływy segmentu badawczego IQS zmalały o 24 proc. do 18,95 mln zł, zysk EBITDA - z 4,98 do 2,64 mln zł, a wynik z działalności kontynuowanej - z 1,79 mln zł zysku do 253 tys. zł straty.
- Ryzyko dla wyników i płynności zostało w dużej mierze skompensowane poprzez redukcję liczby stanowisk, wstrzymanie rekrutacji oraz czasowe obniżki wynagrodzeń, od kwietnia do grudnia 2020. Fakt, iż w nowy rok weszliśmy jako organizacja mniejsza, ale stabilna zawdzięczamy więc w ogromnym stopniu elastyczności i wyobraźni naszych ludzi - stwierdził zarząd Mediacapu.
W marcu br. spółka zależna holdingu za 270 tys. euro kupiła pozostałe 25 proc. udziałów Scholz & Friends Warszawa, stając się jedynym właścicielem agencji.
LTTM ze wzrostem dzięki przejęciom
Grupa LTTM osiągnęła wzrost przychodów o 19 proc. - z 48,64 do 57,94 mln zł, przy czym w ujęciu like-for-like (czyli bez uwzględnienia zrealizowanych przejęć) jej wpływy zmalały o 6 proc.
Do Grupy LTTM należą zajmujące się influencer marketingiem agencje TalentMedia, LifeTube i Gamellon (dwie ostatnie zostały przejęte w 2019 roku) oraz kupiona pod koniec ub.r. spółka Gameset.
- LTTM wypracował w IV kwartale rekordowy wynik i zamknął rok ponad 60% wyższym wynikiem EBITDA. Rentowność tego segmentu nie osiąga jeszcze zakładanych docelowych poziomów i praca nad osiąganymi parametrami pozostaje naszym głównym celem w tym roku - stwierdził zarząd Mediacapu.
Zaznaczył, że Grupa LTTM w ub.r. zapewniła już 47,3 proc. przychodów i 35,4 proc. wyniku EBITDA holdingu. Krótko po wybuchu epidemii LTTM zwolniła 9 proc. pracowników i zlikwidowała działającą niecały rok spółkę Mellon Media zajmującą się produkcją treści na YouTube’a.
Zysk EBITDA Grupy LTTM poszedł w górę z 2,24 do 3,59 mln zł, a zysk netto z działalności kontynuowanej - z 74 tys. zł do 1,79 mln zł.
Łączy zysk EBITDA Mediacapu zmalał z 12,18 do 10,12 mln zł, a wynik netto - z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku.
- W 2021 roku spodziewamy się dynamicznego wzrostu, napędzanego naszą wiodącą linią biznesową LTTM - w obszarze influencer i gaming marketingu. Pomimo trwającej pandemii spodziewamy się rekordowego roku, ze szczególnym naciskiem na zysk netto dla akcjonariuszy - stwierdził zarząd firmy.
Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy, większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski (ma 52,08 proc. akcji). W środę na koniec sesji kurs firmy wynosił 2,15 zł, co daje kapitalizację w wysokości 40,46 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mediacap ze spadkiem wpływów i 2,5 mln zł zysku netto. Przychody Grupy S/F i IQS ponad 20 proc. w dół
Mam na imię Monia 24 wiosny....
wiecej moich fotek i kontakt do mnie tu- www.zakazanax.pl
Znajdź mnie- Monikj- napisz do mnie i spotkajmy sie!