Microsoft i Yahoo kontra Google
Firmy Microsoft i Yahoo doszły wreszcie do porozumienia w kwestiiwspółpracy na polu wyszukiwania w internecie.
Obie strony zawarły umowę na okres 10 lat, w ramach którejsilnik nowej wyszukiwarki Microsoftu o nazwie Bing będzieodpowiedzialny za wyszukiwanie na stronach należących do Yahoo.
Tym samym usługa koncernu z Redmond automatycznie zwiększy swójudział na zdominowanym przez Google rynku wyszukiwarek. Z ostatnichdanych firmy badawczej comScore wynika, że w USA Microsoft ma 8,4proc., a Yahoo 19,6 proc. udziału na tym rynku, w porównaniu do 65proc. w przypadku Google.
Umowa przewiduje również, że Yahoo będzie odpowiedzialne zasprzedaż reklam kontekstowych przy wynikach wyszukiwania zarówno naswoich stronach, jak i tych należących do Microsoftu.
Z kolei przez pierwsze pięć lat współpracy Microsoft będzieprzekazywał Yahoo 88 proc. przychodu wygenerowanego z wyszukiwaniana stronach swojego partnera.
Yahoo szacuje, że zawarta umowa zwiększy jej roczny zyskoperacyjny o około 500 milionów dolarów, a także pozwoli naoszczędności rzędu 200 milionów dolarów. Dyrektor wykonawczy firmyCarol Bartz poinformowała, że jeśli porozumienie z Microsoftemzostanie zaakceptowane przez amerykańskich i europejskichregulatorów rynku, nie obejdzie się bez redukcji zatrudnienia wYahoo.
Obie strony spodziewają się, że umowa zostanie ostateczniesfinalizowana na początku 2010 roku.
Dołącz do dyskusji: Microsoft i Yahoo kontra Google