Miesięczniki luksusowe: „Sukces” stracił połowę czytelników, zyskuje „Elle"
W październiku 2012 roku prawie wszystkie miesięczniki luksusowe i shoppingowe dla kobiet zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Sukces”. Liderem zestawienia pozostał „Twój Styl", a najbardziej na plusie miesiąc zakończyło „Elle".
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) w październiku 2012 roku wyniosła 227 026 egz., czyli o 2,47 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął shoppingowy magazyn „Avanti” (Agora) z wynikiem na poziomie 202 462 egz., po spadku sprzedaży wynoszącym 12,59 proc.
Na ostatnie miejsce podium awansował miesięcznik „Zwierciadło” (Wydawnictwo Zwierciadło), którego sprzedaż ogółem jednak zmalała o 0,09 proc. do 132 580 egz. Rok wcześniej pismo to zajmowało czwartą lokatę.
Największy spadek sprzedaży dotknął plasującego się na ostatnim miejscu w zestawieniu miesięcznika „Sukces” (Presspublica). Jego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 49,29 proc. i ostatecznie wyniosła 6 164 egz.
Z kolei największym wzrostem wśród miesięczników luksusowych pochwalić się mógł modowy magazyn „Elle”(Grupa Burda), który w zestawieniu znalazł się na miejscu siódmym. Jego wynik sprzedażowy wzrósł o 45,30 proc. i ukształtował się na poziomie 90 804 egz.
Jednak pismo to wraz z siostrzanym magazynem „In Style” w październiku br. organizowały akcję „Szaleństwo Zakupów”, w ramach której skorzystać można było ze zniżek w sklepach 240 marek (więcej na ten temat). Wynik sprzedażowy „In Style” (także Grupa Burda) w analizowanym miesiącu też poszedł do góry - wzrósł o 12,17 proc. do poziomu 105 903 egz. (miejsce piąte).
Wirtualnemedia.pl | październik | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 227026 | 232777 |
Avanti | 202462 | 231630 |
Zwierciadło | 132580 | 132700 |
In Style - Edycja Polska | 105903 | 94417 |
Joy | 103440 | 141242 |
Cosmopolitan | 91137 | 108551 |
Elle | 90804 | 62496 |
Pani | 90391 | 109283 |
Hot Moda & Shopping | 87127 | 91566 |
Glamour | 83857 | 91228 |
Uroda | 38127 | 39035 |
Shape | 21453 | 20488 |
Sukces | 6164 | 12155 |
W październiku 2012 roku w porównaniu z wrześniem 2012 roku największym wzrostem (o 44,11 proc.) pochwalić się mógł już jednak miesięcznik „In Style” (Hubert Burda Media). Z kolei największy spadek tutaj dotknął miesięcznika „Shape” - wyniósł on 55,66 proc.
Wirtualnemedia.pl | 2012 | |
ZKDP | październik | wrzesień |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Twój Styl | 227026 | 252744 |
Avanti | 202462 | 175229 |
Zwierciadło | 132580 | 94500 |
In Style - Edycja Polska | 105903 | 73488 |
Joy | 103440 | 116499 |
Cosmopolitan | 91137 | 102554 |
Elle | 90804 | 80747 |
Pani | 90391 | 106051 |
Hot Moda & Shopping | 87127 | 92929 |
Glamour | 83857 | 80068 |
Uroda | 38127 | 47029 |
Shape | 21453 | 48384 |
Sukces | 6164 | 6949 |
Dołącz do dyskusji: Miesięczniki luksusowe: „Sukces” stracił połowę czytelników, zyskuje „Elle"