SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrosła oglądalność Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie. Ponad 2,2 mln widzów dla chorych dzieci

20. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek 6 grudnia oglądało średnio 3,67 mln widzów, a przynajmniej przez 1 minutę - 4,53 mln. Były to wyraźnie wyższe wyniki niż przed rokiem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Dzięki transmisji spotów Telewizja Polsat na pomoc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat - zebrała ponad 2,2 mln zł.

Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał ponad 14 minut.

Widzowie w jego ramach mogli oglądać spoty reklamowe następujących marek: Alior Bank, Andreas STIHL, Apart, Asseco Poland, Cyfrowy Polsat, Ekaterra Poland, Kujawski, Lotte Wedel, mBank, Mcdonalds, Media Saturn Holding, Młyny Szczepanki, Natur Produkt Zdrovit, Netia, Nivea, Oponeo.pl, Orlen, P4, PKO BP, Polkomtel, Procter&Gamble, Santander, SkyShowtime, Spółdzielnia Mleczarska „Mlekpol” w Grajewie, T-mobile, Tarczyński, Volkswagen i Żabka.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 3,67 mln osób, co przełożyło się na 28,72 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 32,19 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 30,71 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.

Przynajmniej przez 1 minutę 19. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 4,53 mln osób w 4+.

- W imieniu Telewizji Polsat i Biura Reklamy Polsat Media dziękuję widzom, reklamodawcom oraz wszystkim, którzy przyczynili się do tak niesamowitego wyniku. Każdy, kto przynajmniej raz udostępnił informację o akcji dołożył swoją cegiełkę do niesienia pomocy dzieciom walczącym o swoje zdrowie i życie. Wdzięczny jestem również naszym gwiazdom, które tak licznie do nas dołączyły. Zebrać w jednym miejscu prawie 20 osób ze świata mediów to nie lada wyczyn, a jednak się udało - komentuje Stanisław Janowski, prezes zarządu Telewizji Polsat.

Polsat zdecydowanym liderem rynku

Polsat podczas trwania 20. Mikołajkowego Bloku Reklamowego był zdecydowanym liderem rynku telewizyjnego, a następnie plasowały się TVP2, TVN i TVP1. Z danych widowni minuta po minucie wynika, że widownia spotów w niemal każdej minucie charakteryzowała się dynamiką rosnącą dochodząc w peaku do 3,99 mln widzów.

Ponad 2,2 mln zł na rzecz chorych dzieci

Dzięki transmisji 20. Mikołajkowego Bloku Reklamowego Telewizja Polsat na pomoc chorym dzieciom - podopiecznym Fundacji Polsat - zebrała ponad 2,2 mln zł. W ciągu dotychczasowych wszystkich edycji kampanii kwota ta wyniosła około 27 mln zł. To niemal o 500 tys. zł więcej niż rok temu.

- Dziękujemy widzom oraz wszystkim firmom, które zdecydowały się wesprzeć naszą coroczną inicjatywę. Zawsze z niecierpliwością czekam na jej wynik, wiedząc, jak ogromne znaczenie ma to dla działalności naszej fundacji. Kwota ta zasili nasze cele statutowe, realizowane przez cały rok i skoncentrowane na pomocy dzieciom, czyli ich leczeniu, rehabilitacji, a także na remontach szpitali - mówi Krystyna Aldridge-Holc, prezes Fundacji Polsat.

Dla porównania, średnia oglądalność nadanego rok temu 19. Mikołajkowego Bloku Reklamowego była o 610 tys. osób niższa - wyniosła 3,06 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,77 mln zł.

W tegorocznej odsłonie w postać Świętego Mikołaja wcieliło się 20 gwiazd związanych z Grupą Polsat Plus. Byli to: Krzysztof Ibisz, Paulina Sykut-Jeżyna, Jurek Mielewski, Łukasz „Juras” Jurkowski, Karolina Gilon, Bartosz Kwiatek, Wiesław Nowobilski, Robert Janowski, Oskar Cyms, Karolina Szostak, Marcelina Zawadzka, Ilona Krawczyńska, Elżbieta Romanowska, Patryk Cebulski, Maciej Dowbor, Misiek Koterski, Maciej Rock, Bożydar Iwanow i Magda Stużyńska.

2,59 mln widzów „Wydarzeń” na głównej antenie

Dzięki emisji Mikołajkowego Bloku Reklamowego zdecydowanie wyższą widownię niż zazwyczaj zgromadziły „Wydarzenia” (dziennik rozpoczął się 10 minut później niż zwykle), które w samym Polsacie śledziło 2,79 mln widzów, co przełożyło się na 20,96 proc. udziału w 4+, 24,27 proc. w 16-49 i 23,10 proc. w 16-59 (serwis nadano także w Polsacie News i Wydarzeniach24).

Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2022 roku wyniósł 7,30 proc.

Dołącz do dyskusji: Wzrosła oglądalność Mikołajkowego Bloku Reklamowego w Polsacie. Ponad 2,2 mln widzów dla chorych dzieci

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ttt
Tyle mało a mówl że wszystkie pieniądze dla dzieci dwa miliony a reszta gdzie zł
3 1
odpowiedź
User
jak
Na głowę bym musiał upaść żeby z własnej woli blok reklamowy i to jeszcze w Polsacie oglądać.
6 4
odpowiedź
User
Do jak
Wystarczy włączyć na 15 minut Polsat i w tym czasie coś innego porobić, nie musisz siedzieć i oglądać
6 1
odpowiedź