MIXX Awards 2019: najwięcej nagród dla OLX i IKEA, Abstra i Durex z Best in Show. Jacek Świderski z nagrodą za całokształt
Po raz trzynasty rozdano nagrody w konkursie IAB MIXX Awards na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe. Po cztery statuetki zdobyły kampanie OLX i IKEA, nagrodę dla najlepszego projektu (Best in Show) zdobyła Grupa Abstra za youtubowy kanał „Jak TO robić” dla marki Durex. Agencją roku zostało Saatchi & Saatchi IS, domem mediowym roku – OMD. Reklamodawcą roku został Bank BNP Paribas, człowiekiem roku Dawid Szczepaniak z VMLY&R. Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.
O nagrody IAB MIXX Awards walczyły w tym roku 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI. Przewodniczącą jury były Anna Iller, branded content manager Allegro.
Złote statuetki przyznano kampaniom „Ekstraklasa Games” w kategorii Games & eSport, „Jak TO robić?” w kategorii Content Marketing oraz „NIE JEM” w kategorii Public Service, non-profit campaign & CSR.
Po cztery nagrody, najwięcej w konkursie, zdobyły projekty OLX „A co gdyby…?” oraz IKEA „Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni”.
–Tegoroczne obrady członków jury MIXX Awards to trzy dni intensywnych i burzliwych dyskusji. Przy niektórych kategoriach nie mieliśmy wątpliwości co do wyboru zwycięzcy, w innych zajęło nam to trochę więcej czasu ze względu na wyrównany, wysoki poziom zgłoszonych kampanii. Zdecydowanie w tym roku wyróżnia się nowo powstała kategoria content marketingu, w której mieliśmy najwięcej zgłoszeń. Finalnie postanowiliśmy nagrodzić złotą statuetką trzy kampanie, które według nas wyznaczają trendy w branży. Cieszy nas, że z roku na rok poprzeczka konkursu IAB MIXX jest coraz wyżej i że biorą w nim udział również małe agencje, które robią fantastyczne rzeczy dysponując mniejszymi budżetami - komentuje Anna Iller.
Nagrody za dokonania
Podczas tegorocznych IAB MIXX Awards przyznano także pięć nagród specjalnych za dokonania. Agencją Roku zostało Saatchi & Saatchi IS, Domem Mediowym Roku – OMD, natomiast Reklamodawcą Roku – BNP Paribas.
Człowiekiem roku został Dawid Szczepaniak (executive creative director i partner w VMLY&R Poland).
Prezes Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski otrzymał Nagrodę Specjalną IAB Polska za całokształt dokonań.
- Nagrody za dokonania przyznajemy osobom i firmom za działania, które stanowią drogowskaz dla branży oraz podnoszą poprzeczkę w dziedzinie marketingu interaktywnego. W tym roku zdecydowaliśmy się przyznać nagrodę specjalną za całokształt dokonań Prezesowi Grupy WP Jackowi Świderskiemu.Nagroda jest uhonorowaniem Jego dotychczasowego dorobku oraz ponadprzeciętnych zasług dla branży interaktywnej - tłumaczy Włodzimierz Schmidt - Człowiekiem Roku został Dawid Szczepaniak. Doceniliśmy jego pracę m.in. przy kampanii „Ostatni Twój Weekend”, która jest jednym z najwybitniejszych projektów marketingowych ostatnich 12 miesięcy.
IAB MIXX Awards 2019 - lista nagród
Dołącz do dyskusji: MIXX Awards 2019: najwięcej nagród dla OLX i IKEA, Abstra i Durex z Best in Show. Jacek Świderski z nagrodą za całokształt