MullenLowe MediaHub: 5 proc. przychodów więcej, 3,5 mln zł zysku
Agencja mediowa MullenLowe MediaHub (jej mniejszościowym udziałowcem jest grupa IPG) w ub.r. osiągnęła wzrost wpływów o 5,2 proc. do 183,73 mln zł, a jej zysk netto wzrósł z 2,35 do 3,49 mln zł. Jej udziałowcy dostaną 2,79 mln zł dywidendy.
Przychody agencji MullenLowe MediaHub ze sprzedaży krajowej zwiększyły się rok do roku ze 172,49 do 182,91 mln zł, a te z zagranicy skurczyły się z 2,16 mln zł do 814,6 tys. zł. Jesienią 2019 roku większość udziałów firmy od koncernu IPG przejęli jej menedżerowie, spółka działa pod dotychczasową marką, natomiast w KRS jej nazwę zmieniono na Octopus Media.
Klientami MullenLowe MediaHub są m.in. grupa CCC, Decathlon, Union Investment, ING Bank Śląski, InPost i Vision Express.
Na początku ub.r. agencja straciła na rzecz Havas Media obsługę eobuwia (należącego do grupy CCC), a pod koniec ub.r. przestała pracować dla państwowych firm Energa (postawiła na współpracę z Sigma Bis) oraz Poczta Polska.
Z drugiej strony firma na początku br. agencja pozyskała obsługę m.in. startupu carVertical, firmy farmaceutycznej Alvogen Pharma, kilku marek WSP Społem (m.in. Majonezu Kieleckiego), PWC Odra, TikToka (wspólnie ze 180heartbeats+Jung) oraz sklepu internetowego Barbora.pl.
- Aktualna sytuacja finansowa jest bardzo stabilna i oparta na przychodach od klientów, którzy współpracują ze spółką od wielu lat. Przewidywana sytuacja finansowa powinna pozostać bez zmian - stwierdzono w sprawozdaniu finansowym MullenLowe MediaHub.
W połowie ub.r. agencja dołączyła do grona partnerów firmy Criteo oferującej w ramach programu Criteo Partners m.in. rozwiązania z zakresu zaawansowanego remarketingu dynamicznego.
Koszty 4 proc. w górę, 49 pracowników
Wydatki operacyjne MullenLowe MediaHub zwiększyły się w ub.r. o 4,1 proc. do 178,78 mln zł. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych poszły w górę z 162,63 do 170,14 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia zmalały z 7,06 do 6,82 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,27 do 1,26 mln zł. W ub.r. w agencji na etacie pracowało średnio 49 osób, o dwie mniej niż w 2019 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na amortyzację zmalały ze 101,8 do 90,3 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 280,1 do 132,7 tys. zł.
2,8 mln zł na dywidendę
Po wybuchu epidemii MullenLowe MediaHub skorzystała z umorzenia składek pracowniczych na ZUS przez trzy miesiące (oszczędziła 94,8 tys. zł) oraz dostała 3,5 mln zł częściowo bezzwrotnej pożyczki od Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy finansowej.
Pozostałe przychody operacyjne agencji poszły w górę z 9,4 do 462 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 98,2 do 214,2 tys. zł. Natomiast wpływy finansowe (głównie z odsetek) skurczyły się z 351,2 do 15,2 tys. zł, a koszty finansowe poszły w górę z 374,4 do 861,7 tys. zł (z czego nakłady na odsetki z 222,6 do 532,1 tys. zł).
Zysk operacyjny agencji zwiększył się z 2,76 do 5,2 mln zł, zysk brutto - z 2,73 do 4,35 mln zł, a zysk netto - z 2,35 do 3,49 mln zł. Kwota zapłaconego podatku dochodowego wzrosła z 380,5 do 858,6 tys. zł.
Wspólnicy firmy na walnym zebraniu w drugiej połowie października zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto dostaną 2,79 mln zł jako dywidendę, a 698,3 tys. zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy.
20 proc. udziałów MullenLowe MediaHub ma niemiecka spółka Lowe GGK należąca do IPG. Właścicielem pozostałych 80 proc. jest firma BFA Investment, w której po jednej trzeciej udziałów mają menedżerowie MullenLowe MediaHub: prezes Robert Winiarski, prokurentka Kinga Grzelewska i członkini zarządu Ewa Góralska.
Dołącz do dyskusji: MullenLowe MediaHub: 5 proc. przychodów więcej, 3,5 mln zł zysku