Interbrand: najcenniejszymi markami Apple, Amazon i Microsoft
W tegorocznej edycji rankingu najcenniejszych marek świata Interbrand podium tworzą brandy technologiczne - Apple wyceniony na 408 mld dol., Amazon wart 249 mld dol. oraz Microsoft z wyceną 210 mld dol. Tuż za podium ląduje Google, spadek względem roku poprzedniego zanotował Facebooka.
Wszystkie marki z pierwszej dziesiątki rankingu odnotowały wzrost wartości względem poprzedniej edycji.
Najcenniejsza marka świata, Apple, zwiększyła wartość 26 proc. do poziomu 408 mld dol. Drugi Amazon wzrósł o 24 proc. do 249 mld dol., a trzeci Microsoft urósł o 27 proc. do 210 mld dol. Tuż za podium znalazł się Google, wyceniony na 196,8 mld dolarów (+19 proc. rdr.). Dziesiątkę zamyka Disney, którego wartość wzrosła o 8 proc. do ponad 44 mld dolarów.
Facebook dalej spada w rankingu najcenniejszych marek świata
Facebook, w poprzedniej edycji Interbrand na miejscu 13., w tym spadł na miejsce 15. z wyceną 36,2 mld dolarów. Instagram znalazł się na miejscu 19., jego wartość to 32 mld dolarów.
Sektor mediów platform cyfrowych reprezentują w rankingu Interbrand także YouTube (miejsce 26., wycena 20,9 mld dolarów), Netflix (36., 15 mld dolarów), Spotify (66., 9,7 mld dolarów), LinkedIn (86., 6,3 mld dolarów), Zoom (91., 5,5 mld dolarów).
Dołącz do dyskusji: Interbrand: najcenniejszymi markami Apple, Amazon i Microsoft