„Nasz nowy dom” po zmianie pory emisji stracił 770 tys. widzów
Reality-show „Nasz nowy dom” w nowym paśmie śledziło średnio 1,92 mln osób. W porównaniu do jesiennego sezonu produkcja straciła 770 tys. widzów. Polsat w czasie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam wyniosły 20,08 mln zł.
Szóstą edycję reality-show „Nasz nowy dom” oglądać można było na antenie Polsatu w czwartki o godz. 20.05, w okresie od 3 marca do 19 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że szóstą odsłonę formatu oglądało średnio 1,92 mln osób. Przełożyło się to na 12,72 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów oraz 17,29 proc. w grupie komercyjnej 16-49.
Najwięcej widzów zgromadził przedostatni odcinek programu prowadzonego przez Katarzynę Dowbor. Przyciągnął on przed ekrany Polsatu 2,19 mln oglądających.
Top trzy odcinki | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
12-05-2016 | 20:08:03 | 21:07:20 | 2 187 686 | 15,62% |
24-03-2016 | 20:06:46 | 21:06:53 | 2 135 835 | 13,63% |
05-05-2016 | 20:07:30 | 21:06:06 | 2 021 202 | 14,14% |
Nadawana wiosną ub.r. piąta seria reality-show przyciągała przed ekrany o 770 tys. więcej widzów. Gromadziła ona bowiem średnio 2,69 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 19,72 proc. oraz 22,71 proc. Wówczas program emitowany był w zupełnie innym paśmie - w niedziele o godz. 17.45, gdzie obecnie stacja pokazuje odcinki powtórkowe reality-show.
„Nasz nowy dom” podniósł natomiast w czwartki widownię Polsatu względem ub.r., kiedy stacja w tym paśmie emitowała „Zdrady”. Widownia paradokumentu po pięciu odcinkach (tj. w okresie od 5 marca do 2 kwietnia ub.r.) wyniosła średnio bowiem 1,62 mln osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 9,97 proc. oraz 12,45 proc.
Polsat w czasie emisji „Naszego nowego domu” zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem była TVP1 emitująca gł. serwis sportowy, prognozę pogody i „Ojca Mateusza”, co przekładało się na 19,57 proc. udziału. Trzeci był TVN („Na Wspólnej” oraz „Singielka”; 12,63 proc.), natomiast czwartą lokatę zajęła TVP2 („Barwy szczęścia” i filmy fabularne; 11,37 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Polsat był liderem, a dalej uplasowały się: TVN, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP1 | 2 956 463 | 19,57% | 727 502 | 12,99% |
Polsat - Nasz nowy dom 6 | 1 921 255 | 12,72% | 967 955 | 17,29% |
TVN | 1 907 295 | 12,63% | 788 497 | 14,08% |
TVP2 | 1 717 018 | 11,37% | 508 588 | 9,08% |
Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach właśnie zakończonej edycji „Naszego nowego domu” wyniosły 20,08 mln zł. Dla porównania, jesienią ub.r. reality-show zarobiło 21,48 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Gospodynią reality-show „Nasz nowy dom” jest Katarzyna Dowbor. W każdym odcinku ekipa remontowa w ciągu pięciu dni remontuje dom lub mieszkanie należące do jednej rodziny. Producentem programu jest Constantin Entertainment.
W kwietniu br. udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,79 proc.
Dołącz do dyskusji: „Nasz nowy dom” po zmianie pory emisji stracił 770 tys. widzów