„National Geographic Polska” liderem miesięczników podróżniczych
W sierpniu br. w segmencie miesięczników podróżniczych dwa z trzech tytułów zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „NG Traveler”. Zyskały tylko „Podróże”, a na pozycji lidera sprzedaży znalazł się „National Geographic Polska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „National Geographic Polska” (Grupa Burda) w sierpniu 2016 roku wyniosła 29 812 egz. Była ona o 8,42 proc. niższa, niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Na drugim miejscu znalazł się także wydawany przez Burdę „NG Traveler”. Sprzedał się on w liczbie 19 037 egz., po spadku o 13,70 proc. - największym w zestawieniu.
Trzecią pozycję zajął miesięcznik „Podróże” (ZPR Media). Jego wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zwiększył się o 10,82 proc. i uplasował się na poziomie 10 850 egz. Jednocześnie był to jedyny wzrost w zestawieniu.
ZKDP | sierpień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 000 | 29 992 | 29 812 | 46 500 | 32 950 | 32 554 | -8,42% |
NG Traveler | 32 300 | 19 037 | 19 037 | 34 000 | 22 060 | 22 060 | -13,70% |
Podróże | 23 500 | 12 182 | 10 850 | 24 155 | 12 032 | 9 791 | 10,82% |
W sierpniu 2016 roku w porównaniu do lipca 2016 roku wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił magazyn „Podróże” - było to 5,48 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | sierpień | lipiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
National Geographic Polska | 41 000 | 29 992 | 29 812 | 41 700 | 30 867 | 30 589 | -2,54% |
NG Traveler | 32 300 | 19 037 | 19 037 | 34 300 | 20 041 | 20 006 | -4,84% |
Podróże | 23 500 | 12 182 | 10 850 | 24 300 | 13 499 | 11 479 | -5,48% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „National Geographic Polska” liderem miesięczników podróżniczych