Neuron PR ze spadkiem wpływów o 6 proc., zysk zmalał o 29 tys. zł
Agencja public relations Neuron w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 6,1 proc. do 1,97 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 36,8 do 7,6 tys. zł.
Przychody agencji Neuron zmalały rok do roku z 2,1 do 1,97 mln zł. W ub.r. agencja zaczęła pracę m.in. dla firm Cargill (odpowiadała za komunikację premiery rynkowej nowego produktu) i Titanis (w zakresie obsługi marki Neuroforma), a na początku br. pozyskała zlecenia od sieci salonów fryzjerski Luisse oraz organizacji EZRA UKSW.
11 pracowników, koszty minimalnie w dół
Wydatki operacyjne agencji Neuron w ub.r. wyniosły 2,01 mln zł, co wobec 2,02 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 0,5 proc. Nakłady na usługi obce poszły w górę z 987,8 tys. zł do 1,23 mln zł.
Z kolei koszty wynagrodzeń zmalały z 633 do 538,4 tys. zł, a ubezpieczeń społecznych i pozostałych świadczeń pracowniczych - ze 109 do 100,6 tys. zł. W ub.r. w firmie pracowało średnio 11 osób na etacie.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki na zużycie materiałów i energii skurczyły się z 203,6 do 52,8 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe wzrosły z 89 do 93,8 tys. zł.
Ponad 200 tys. zł preferencyjnych pożyczek
Po wybuchu epidemii agencja pozyskała 108 tys. zł częściowo bezzwrotnej pożyczki z Polskiego Funduszu Rozwoju w ramach tarczy kryzysowej, 100 tys. zł pożyczki preferencyjnej od Lubelskiej Fundacji Rozwoju, a także 15,1 tys. zł umorzonych składek pracowniczych na ZUS.
Znacząco pogorszyły się wyniki rentowności agencji Neuron. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 80,8 tys. zł zysku do 38,5 tys. zł straty, zysk brutto - z 42,2 do 9,7 tys. zł, a zysk netto - z 36,8 do 7,6 tys. zł.
Udziałowcami spółki są jej prezes Paweł Soproniuk (ma walory stanowiące 59,8 proc. udziałów) i Marek Wróbel (40,2 proc.). Zeszłoroczny zysk netto zdecydowali się przeznaczyć na rozwój firmy.
Dołącz do dyskusji: Neuron PR ze spadkiem wpływów o 6 proc., zysk zmalał o 29 tys. zł