Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci
13. Mikołajkowy Blok Reklamowy pokazany w Polsacie we wtorek, 6 grudnia br. przed „Wydarzeniami” oglądało średnio 4,98 mln widzów. Dzięki temu Fundacja Polsat na rzecz chorych dzieci zebrała 1,25 mln zł.
Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 12 i pół minuty. Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,98 mln osób, co przełożyło się na 31,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 36,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 34,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez jedną minutę 13. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,07 mln osób.
Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.
Wirtualnemedia.pl | Wyniki oglądalności | |
13. Mikołajkowy Blok Reklamowy - 06.12.2016 r.; godz.: 18:45:06-18:57:44 | AMR | SHR % |
Wszyscy 4+ | 4 984 574 | 31,64% |
16-49 | 2 165 320 | 36,45% |
16-59 | 3 067 330 | 34,66% |
| ||
RCH 1 min - Wszyscy 4+ | 6 073 564 |
Cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,25 mln zł. Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.
Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenie głównego Polsatu i jego kanałów tematycznych. Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze związani z Telewizją Polsat: Dorota Gawryluk, Monika Zalewska, Beata Cholewińska, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Dariusz Ociepa oraz Bartosz Kwiatek. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Mariusz Palej, a producentem był Krzysztof Hansz.
Dla porównania, średnia oglądalność 12. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 1,09 mln osób wyższa - wyniosła ona 6,07 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,57 mln zł.
Mikołajkowy Blok Reklamowy | Oglądalność (dane NAM) | Wpływy (dane Telewizji Polsat) | |||
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | ||||
Data | Start | Koniec | AMR | SHR % | PLN |
06-12-2004 | 20:00 | 20:05 | 4 557 021 | 26,39% | 554 430,34 zł |
06-12-2005 | 18:45 | 18:52 | 4 599 304 | 29,42% | 683 000,00 zł |
06-12-2006 | 18:45 | 18:51 | 4 348 263 | 29,04% | 530 000,00 zł |
06-12-2007 | 18:45 | 18:56 | 3 957 457 | 26,57% | 880 000,00 zł |
06-12-2008 | 18:45 | 18:54 | 3 731 612 | 26,34% | 800 704,00 zł |
06-12-2009 | 18:45 | 18:56 | 5 853 974 | 33,80% | 1 370 000,00 zł |
06-12-2010 | 18:45 | 18:57 | 6 227 465 | 39,43% | 1 599 781,64 zł |
06-12-2011 | 18:45 | 18:57 | 7 309 576 | 45,06% | 2 000 999,58 zł |
06-12-2012 | 18:45 | 18:57 | 7 546 989 | 45,93% | 2 071 098,68 zł |
06-12-2013 | 18:45 | 18:57 | 5 618 729 | 38,86% | 1 491 566,81 zł |
06-12-2014 | 18:45 | 18:57 | 5 669 413 | 36,60% | ponad 1,5 mln zł |
06-12-2015 | 18:45 | 18:57 | 6 066 007 | 36,33% | 1 567 572,70 zł |
06-12-2016 | 18:45 | 18:57 | 4 984 574 | 31,64% | 1 247 662,28 zł |
W ciągu dotychczasowych trzynastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 16,3 mln zł.
Swoją akcję charytatywną „Reklama Dzieciom” zorganizuje w tym roku też TVP1. Specjalny blok pokaże 25 grudnia br. po „Wiadomościach”.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,77 proc.
Dołącz do dyskusji: Niemal 5 mln widzów Mikołajkowego Bloku Reklamowego. 1,25 mln zł dla chorych dzieci