1,8 mln widzów „Idola”, Polsat liderem w 16-49. Oglądalność spada z odcinka na odcinek
Reaktywowany „Idol” gromadzi średnio 1,79 mln osób, o 380 tys. widzów więcej niż oglądało reality-show „Top Chef. Gwiazdy od kuchni” w analogicznym okresie ub.r. Polsat w czasie nadawania programu jest trzeci w rynku wśród wszystkich widzów i pierwszy w 16-49.
Muzyczne widowisko „Idol” oglądać można w Polsacie w środy o godz. 20.00, począwszy od 15 lutego br. Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że po trzech odcinkach średnia oglądalność formatu wyniosła 1,79 mln widzów. Przełożyło się to na 11,29 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 16,07 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 14,22 proc. w grupie 16-59.
Do tej pory największą widownię, wynoszącą 2,08 mln oglądających, zgromadził pierwszy odcinek programu. Drugi miał 1,76 mln osób, a trzeci - 1,54 mln.
W analogicznym okresie rok wcześniej Polsat niemal w tym samym paśmie pokazywał szóstą edycję „Top Chef’a”, którą po trzech odcinkach śledziło 1,41 mln osób przy udziałach wynoszących 9,24 proc. w 4+ oraz 12,57 proc. w 16-49. Oznacza to, że „Idol” podnosi widownie stacji o 380 tys. osób.
Polsat w czasie emisji „Top Chef’a” zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. Liderem jest Dwójka emitująca gł. hitowe seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i początek „Na sygnale”, co przekłada się na 20,71 proc. udziału. Drugi jest TVN („Na Wspólnej”, „Milionerzy” i „Belle Epoque”; 13,14 proc.), a gorzej od Polsatu wypada TVP1 („Sport”, „Pogoda”, filmy fabularne, „Historia Roja, czyli w ziemi lepiej słychać” i reportaż „Moją ojczyzną jest Polska podziemna”; 7,45 proc.).
Taka sama jest kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 lat. Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 Polsat jest liderem, a dalej plasują się: Dwójka, TVN i Jedynka.
W talent-show Polsatu przed czteroosobowym jury stają aspirujący wokaliści (w wieku od 16 do 28 lat), prezentując wybraną przez siebie piosenkę. Zgodnie z zasadami uczestnicy etapu castingowego mogą wspierać się akompaniamentem, np. gitary czy pianina lub zaśpiewać to a capella.
Osoby, które zainteresują jurorów przechodzą do kolejnych etapów. W odcinkach na żywo widzowie zagłosują na swoich faworytów, a jurorzy rozstrzygną, kto z dwójki zagrożonych opuści show.
Piątą edycję programu prowadzi Maciej Rock, a w jury zasiadają: Elżbieta Zapendowska, Ewa Farna, Janusz Panasewicz i Wojciech Łuszczykiewicz.
Pierwsze cztery edycje „Idola” Polsat emitował od wiosny 2002 roku do wiosny 2005 roku, głównie w ramówkach wiosennych. Pierwszą oglądało średnio 2,9 mln widzów, drugą - 3,4 mln, trzecią - 2,6 mln, a czwartą - 1,8 mln widzów.
Udział Polsatu w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w lutym br. wyniósł 10,93 proc.
Dołącz do dyskusji: 1,8 mln widzów „Idola”, Polsat liderem w 16-49. Oglądalność spada z odcinka na odcinek
Chciałbym żeby jesienią wrócił ,,Must be the music", ale w klasycznej formule czyli castingi + co najmniej 2 półfinały i finał na żywo. 11 edycja MBTM miała wciąż niezłą oglądalność-wyższą od nowego ,,Idola' a był to program dużo tańszy i leszy.