Polsat Play liderem kanałów lifestylowych w 2021 roku. „Dzięki oryginalnym produkcjom, które pokochali widzowie”
W 2021 roku liderem oglądalności wśród kanałów lifestylowych był Polsat Play. Największy wzrost w zestawieniu zanotował kanał E!, a na czele spadków uplasowało się Lifetime - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Udział Polsat Play w rynku telewizyjnym w 2021 roku wyniósł 0,62 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group. W porównaniu do 2020 roku wynik zwiększył się o 6,55 proc.
- Polsat Play dzięki oryginalnym produkcjom, które pokochali widzowie, stał się kanałem kultowym. To oznacza rzesze fanów czekających na nowe odcinki takich programów i seriali dokumentalnych jak „Drwale i inne opowieści Bieszczadu”, „Chłopaki do wzięcia”, „Tajna historia XX wieku” Bogusława Wołoszańskiego, „Poszukiwacze historii”, „Górale”, „Łowca pedofilów” czy „Więzienie” - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Radosław Sławiński, dyrektor kanałów tematycznych Telewizji Polsat. - Co roku pokazujemy też nowe oryginalne propozycje, które z czasem również stają się kultowe, Wyjątkowość naszej ramówki doceniają widzowie o czym świadczy coroczny wzrost widowni Polsat Play i po raz kolejny zaszczytne miejsce lidera tego rankingu - dodaje.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało TVN Style, którego wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 0,85 proc. i wyniósł 0,47 proc.
Podium, z udziałem wynoszącym 0,40 proc., uzupełnia Polsat Cafe, który awansował z czwartej lokaty. Wynik kanału wzrósł o 11,76 proc.
- Jesień 2021 roku w Polsat Cafe to był wysyp nowości takich jak „Bogate dzieciaki bez kasy”, „Body Fixers - naprawcie moje ciało”, „Śluby gwiazd”, „Dr. Emma” czy „Suknie marzeń” Izabeli Janachowskiej. Patrząc na dynamikę wzrostu oglądalności Polsat Cafe w ostatnich latach zakładam, że w bieżącym roku kanał ten awansuje na miejsce drugie - mówi nam Radosław Sławiński.
Z drugiego na czwarte miejsce spadł kanał HGTV, którego wynik zmalał o 19,50 proc. do 0,39 proc. Czołową piątkę uzupełnia TLC (0,22 proc.; do góry o 4,37 proc.).
0,15 proc. udziału TVP Kobieta
Siódmą pozycję zajęła TVP Kobieta - nowy kanał o charakterze lifestylowo-poradnikowo-rozrywkowym, skoncentrowanym wokół potrzeb i zainteresowań kobiet. Stacja rozpoczęła nadawanie 8 marca ub.r. TVP Kobieta w 2021 roku miała średnio 0,15 proc. udziału.
Na ostatniej lokacie znalazła się stacja E!, która pochwalić się mogła największym wzrostem w zestawieniu - wynoszącym 27,78 proc. do 0,02 proc.
Z kolei największą stratę zanotował kanał Lifetime, który w zestawieniu był przedostatni. Jego wynik zmalał o 23,40 proc. do 0,04 proc.
Polsat Play wyprzedził TVN Style w 16-49
Wśród widzów pomiędzy 16. a 49. rokiem życia pozycja lidera w zeszłym roku należała do kanału Polsat Play, który w tym ujęciu wyprzedził TVN Style. Jego udział w tym ujęciu wyniósł 0,72 proc., po wzroście o 11,11 proc.
Na drugą lokatę spadła wspomniana wyżej stacja TVN Style (jej udział względem 2020 roku spadł o 3,86 proc. do 0,67 proc.). Podium uzupełnia kanał Polsat Cafe, który przed rokiem był czwarty (do góry o 15,71 proc. do 0,46 proc.).
Największym wzrostem tutaj pochwalić się mógł kanał Polsat Rodzina. Udział stacji zwiększył się o 61,22 proc. do 0,08 proc.
Największy spadek w tym ujęciu również odnotował kanał E! (było to 34,78 proc. do 0,015 proc.).
W grudniu 2021 roku liderem oglądalności wśród stacji lifestylowych w obu grupach wiekowych również był kanał Polsat Play. W 4+ jego udział zmniejszył się o 18,64 proc. do 0,63 proc., a w 16-49 - o 18,11 proc. do 0,75 proc.
Dołącz do dyskusji: Polsat Play liderem kanałów lifestylowych w 2021 roku. „Dzięki oryginalnym produkcjom, które pokochali widzowie”