Kanały informacyjne urosły w 2022 r. TVN24 liderem
Liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w 2022 roku było TVN24. Największym wzrostem pochwalić się mogła nowa stacja Wydarzenia24, a jako jedyne straciło TVP3. Łączny rynkowy udział wszystkich kanałów newsowych wzrósł o 22,20 proc. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Średni dobowy udział TVN24 w 2022 roku wyniósł 5,63 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 13,97 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Drugie było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,14 proc. (po wzroście o 29,47 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W ub.r. kanał miał 1,97 proc. udziału, po wzroście względem 2021 roku o 11,93 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,91 proc. (w dół o 9 proc. - jedyny spadek w zestawieniu). Czołową piątkę uzupełnia TVN24 BiS (do góry o 59,52 proc. do 0,67 proc.).
Wydarzenia24 zwiększyły wynik o 357 proc.
Szóste miejsce zajął nowy kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w 2022 roku wyniósł 0,64 proc. Stacja względem 2021 roku (Superstacji nadawanej do końca sierpnia i Wydarzeń24 od początku września) zanotowała wzrost o 357,14 proc. (największy w zestawieniu).
News24 buduje pozycję na rynku
W zestawieniu znalazł się też nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca ub.r. Stację w zeszłym roku śledziło średnio 74 widzów - ale nadawca zwraca uwagę, że dopiero od niedawna jest szerzej dostępny. W listopadzie ub. roku kanał trafił do oferty UPC i Play, nadawca podkreśla więc, że zasięg ma w zaczynającym się roku znacząco wzrosnąć. - Budowanie zasięgów trwa, my jesteśmy na początku tej drogi: nadajemy niecały rok - mówi Ryszard Krajewski, prezes Astro.
Największy udział (6,30 proc.) wśród grup kanałów newsowych w ub.r. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 17,54 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 21,73 proc. do 6,05 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Rynek kanałów informacyjnych urósł o 22 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w 2022 roku wyniósł 15,19 proc. Było to o 22,20 proc. więcej niż w 2021 roku. Powodem tego wzrostu był przede wszystkim atak Rosji na Ukrainę pod koniec lutego ub.r.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w 2022 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,53 proc., po wzroście o 14,98 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 2,35 proc. udziału, po wzroście o 39,05 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,61 proc. (wzrost o 9,52 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,99 proc. udziału, po wzroście o 19,46 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 9,09 proc. udziału w rynku, po wzroście o 26,78 proc.
ANALIZY WIRTUALNEMEDIA.PL
Emeryci dominują wśród widowni TVP Info
TVN24 ze starszą widownią, ale wykształconą
Kto ogląda TVP1? Starsza widownia, ale z coraz wyższymi dochodami
Osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują w widowni TVP2
Polsat News ogląda więcej mężczyzn niż kobiet, w widowni dominują osoby starsze
Kobiety, osoby starsze i mieszkańcy wsi dominują wśród widowni „M jak miłość”
„Wiadomości” ogląda więcej mężczyzn niż kobiet. Dominują emeryci
Kobiety dominują wśród widowni „Faktów”, rośnie udział osób z wysokimi dochodami
Dołącz do dyskusji: Kanały informacyjne urosły w 2022 r. TVN24 liderem
Dogmat łatwy do obalenia.