TVN24 zyskał udział w rynku i wyprzedził TVP Info
Nowym liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych w listopadzie br. zostało TVN24, które wyprzedziło TVP Info. Największym wzrostem pochwalić się mogła stacja Wydarzenia24, najniższym - News24, która dopiero w listopadzie trafiła do oferty UPC i Play.
Średni dobowy udział TVN24 w listopadzie 2022 roku wyniósł 5,10 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,87 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl. Stacja na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Na drugą lokatę spadło TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 4,49 proc. (po spadku o 10,91 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W listopadzie br. kanał miał 1,70 proc. udziału, po wzroście względem listopada 2021 roku o 4,29 proc.
Czwarte miejsce zajął kanał TVP3, którego udział wyniósł 1,04 proc. (do góry o 13,04 proc.).
Piąte miejsce zajął kanał Wydarzenia24, który nadaje od 1 września 2021 roku. To stacja o charakterze informacyjnym, która zastąpiła Superstację. Flagową pozycją kanału jest nadawany co pół godziny program „Wydarzenia”.
Średni rynkowy udział kanału Wydarzenia24 w listopadzie br. wyniósł 0,62 proc. Stacja względem listopada 2021 roku, czyli trzeciego miesiąca emisji zanotowała wzrost o 55 proc. - największy w zestawieniu.
Śladowa oglądalność News24
Ostatni w zestawieniu był nowy kanał News24 (uruchomiony przez Astro), który nadaje od marca br. Stację w maju br. śledziło średnio zaledwie 134 widzów. W listopadzie kanał trafił do oferty UPC i Play, nadawca podkreśla, że zasięg ma teraz znacząco wzrosnąć.
Największy udział (5,66 proc.) wśród grup kanałów newsowych w listopadzie br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 i TVN24 BiS i notująca wzrost o 6,19 proc. Kanały wyprzedziły anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zmniejszył się o 7,21 proc. do 5,53 proc. (łączne dane dla TVP Info oraz TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 1 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w listopadzie 2022 roku wyniósł 13,73 proc. Było to o 1,48 proc. więcej niż w listopadzie 2021 roku.
TVN24 na czele również w 16-49
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w listopadzie 2022 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 2,82 proc., po spadku o 12,15 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,86 proc. udziału, po spadku o 13,49 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,23 proc. (spadek o 11,51 proc.).
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 3,13 proc. udziału, po spadku o 9,54 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 7,28 proc. udziału w rynku, po spadku o 8,31 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 zyskał udział w rynku i wyprzedził TVP Info