550 tys. widzów wiosennego sezonu „Sondy 2”. TVP2 zamierza kontynuować program
Trzeci sezon „Sondy 2” śledziło średnio 550 tys. widzów, o 51 tys. osób mniej niż drugą odsłonę audycji. TVP2 w czasie nadawania produkcji zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym, a wpływy z reklam wyniosły 3,65 mln zł. Najprawdopodobniej jesienią br. stacja pokaże nowe odcinki programu.
Program „Sonda 2” w wiosennej ramówce 2017 roku pokazywany był na antenie TVP2 w niedziele o godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”). Średnia widownia premierowych odcinków trzeciej edycji audycji w okresie od 5 marca do 11 czerwca br. wyniosła 550 tys. osób, co przełożyło się na 6,29 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,14 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął odcinek z 7 maja br., który śledziło średnio 833 tys. widzów.
Pierwszy sezon „Sondy 2”, pokazywany w okresie od 14 marca do 6 czerwca br., oglądało średnio 967 tys. widzów, co przekładało się na 8,01 proc. udziału w grupie 4+ i 6,49 proc. w 16-49. Audycja pokazywana była jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o 21.50 i 22.15.
Z kolei drugą transzę odcinków audycji, pokazywaną w okresie od 3 września do 20 listopada br. (w soboty i niedziele około godz. 14.35) śledziło 601 tys. osób, co dało stacji 6,37 proc. udziału w 4+, 3,86 proc. w 16-49 oraz 5,05 proc. w 16-59.
TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” zajęła trzecie miejsce w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie była TVP1, która pokazuje wówczas m.in. program „O! Polskie przeboje”, zawody skoków narciarskich mężczyzn oraz dokumenty, co przełozyło się na 8,96 proc. udziału. Drugi jest Polsat (gł. pasmo filmowe; 8,73 proc. udziału), a czwarty - TVN („Druga szansa” i filmy; 4,95 proc. udziału).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 Dwójka zajęła miejsce czwarte.
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków audycji pokazanych wiosną br. wyniosły 3,65 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
Telewizja Polska potwierdziła portalowi Wirtualnemedia.pl, że zamierza kontynuować program, a nowe odcinki trafią na antenę Dwójki najprawdopodobniej tuż po wakacjach.
„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.
Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 7,72 proc.
Dołącz do dyskusji: 550 tys. widzów wiosennego sezonu „Sondy 2”. TVP2 zamierza kontynuować program