TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej
Liderem oglądalności w pierwszym półroczu br. była TVP1. W grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN, a w 16-59 - Polsat. Największą widownię zgromadziły mecze Polaków na Euro 2020, „Teleexpress” oraz finał Turnieju Czterech Skoczni 2020/2021 - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych w pierwszym półroczu 2021 roku zajęła TVP1. Średni dobowy udział kanału względem pierwszego półrocza 2020 roku zwiększył się o 4,44 proc. i wyniósł 10,11 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi był Polsat, którego udział w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,67 proc. do 8,22 proc.
TVP2 wyprzedziła TVN
Z czwartej na trzecią lokatę awansowała TVP2. Udział stacji w zeszłym półroczu wyniósł 8,18 proc. (do góry o 7,21 proc.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Czwarty był TVN (stacja miała 7,04 proc. udziału; w dół o 8,09 proc.). Stacja spadła z trzeciej lokaty.
Łączny udział czterech największych stacji zwiększył się z 33,33 proc. w pierwszym półroczu 2020 roku do 33,55 proc. w pierwszym półroczu 2021 roku.
Spadki TVP Info, TVN24 i Polsat News
Spadki oglądalności w czerwcu 2021 roku zanotowały czołowe stacje informacyjne: TVN24 (4,76 proc.; w dół o 7,36 proc.; awans z 6. na 5. lokatę w rankingu), TVP Info (3,70 proc.; - 28,85 proc.; spadek z 5 na 7. pozycję) i Polsat News (1,88 proc.; - 2,08 proc.; 12. miejsce).
TVN liderem w grupie komercyjnej 16-49
Udział będącego liderem TVN wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 wyniósł 9,21 proc., po spadku o 5,73 proc.
Drugi był Polsat. Jego wynik w pierwszym półroczu br. zmniejszył się o 4,80 proc. do 9,12 proc.
Podium uzupełnia TVP1 (+ 5,79 proc. do 6,21 proc.), która wyprzedziła TVP2 (- 8,53 proc. do 6,11 proc.).
Czołową piątkę uzupełnia Siódemka (4,73 proc.; wzrost o 9,49 proc.).
Polsat na czele w 16-59
W grupie wiekowej 16-59 liderem był Polsat (w dół o 3,49 proc. do 9,13 proc.).
Mecze Polaków na Euro 2020 hitami
W pierwszym półroczu najwięcej widzów zgromadził mecz Euro 2020 Szwecja-Polska, który 23 czerwca w TVP1 oglądało 7,87 mln widzów, co przełożyło się na 61,31 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów. Zakończony przegraną naszej reprezentacji mecz był relacjonowany również w TVP Sport (383 tys. widzów) oraz TVP 4K (167 tys.). Łącznie na trzech antenach oglądało go 8,42 mln osób.
Drugie miejsce zajął rozegrany cztery dni wcześniej mecz z Hiszpanią, który zakończył się remisem. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,95 mln widzów (SHR% na poziomie 52,88 proc.). Spotkanie dodatkowo oglądać można było w TVP Sport (1,45 mln widzów) oraz TVP 4K (116 tys.).
Podium uzupełnia relacja ze sportowego studia w przerwie pomiędzy pierwszą a drugą połową spotkania Szwecja-Polska. Transmisję w Jedynce obejrzało 6,90 mln widzów (SHR% na poziomie 53,28 proc.).
Czwarty w zestawieniu był przegrany mecz ze Słowacją, który zakończył się przegraną Polaków. Transmisję w Jedynce obejrzało 6 mln widzów (SHR% na poziomie 49,82 proc.). Dodatkowo w TVP Sport pojedynek miał 1,43 mln oglądających, a w TVP 4K - 93 tys.
„Teleexpress” na czele dzienników
Czołową piątkę w zestawieniu uzupełnia specjalne wydanie dziennika TVP1 „Teleexpress” z 6 stycznia. Kilkuminutowa audycja, pokazana w przerwie konkursu TCS w konkursu, miała średnio 5,57 mln osób. Udział stacji w tym czasie wyniósł 35,28 proc.
Drugie pod względem oglądalności wśród dzienników były „Wiadomości” Jedynki, które zgromadziły 4,57 mln widzów (emisja 10 lutego; 9. pozycja). Do zestawienia top 20 na 18 pozycji uplasowały się „Fakty” TVN z 3,48 mln oglądających (wydanie z 11 stycznia).
Hitami audycje TVP1
Wśród 20 najchętniej oglądanych programów najwięcej, bo 18 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Po jednej lokacie należało do programów TVP2 i TVN.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-49.
20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Dołącz do dyskusji: TVP1 i TVP2 poprawiły wyniki w I półroczu 2021 roku. TVN liderem w grupie komercyjnej