Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. „Kevin sam w domu”, „Rolnik szuka żony” i dokument o Rodowicz hitami
Podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia najchętniej oglądaną stacją była TVP1, a Polsat wyprzedził TVN. Najwięcej widzów zgromadziły film „Kevin sam w domu”, specjalny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony” i dokument „Maryla. Tak kochałam”. W tym roku średni czas oglądania telewizji był najkrótszy od lat - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że liderem rynku telewizyjnego podczas tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia (25 i 26 grudnia) - tak jak rok wcześniej - była TVP1 z udziałem na poziomie 10,54 proc., czyli o 0,63 pkt. proc. niższym niż rok wcześniej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Z trzeciego na drugie miejsce awansował Polsat, który zanotował 9,73 proc. udziału po wzroście o 3,22 pkt. proc. Trzecie miejsce zajęła TVP2, która rok wcześniej była czwarta (6,79 proc. udziału, do góry o 0,82 pkt. proc.).
Z kolei z drugiego na czwarte miejsce spadł TVN. Udział stacji zmalał o 0,91 pkt. proc. do 6,18 proc.
Tuż za tzw. „wielką czwórką” znalazła się stacja TV Puls (4,29 proc. udziału, spadek o 0,25 pkt. proc.).
Polsat na czele w 16-49
W grupie komercyjnej 16-49 liderem był Polsat, którego udział wyniósł 11,95 proc., po wzroście o 3,44 pkt. proc.
Z trzeciej na drugą lokatę awansował TVN, notujący wzrost udziału wynoszący 0,30 pkt. proc. do 8,23 proc. Na trzecią pozycję spadła TVP1 (6,42 proc. udziału, spadek o 1,70 pkt. proc.).
Ranking najchętniej oglądanych pozycji programowych w grupie wiekowej 16-59.
„Kevin sam w domu” ratingowym hitem
Zdecydowanie najwięcej widzów w okresie od 24 do 26 grudnia br. zgromadził kultowy film „Kevin sam w domu”, który we Wigilię śledziło średnio 4,19 mln widzów Polsatu. Przełożyło się to na 34,14 proc. udziału.
Drugie miejsce zajął specjalny odcinek reality-show „Rolnik szuka żony”, który dwa dni później w TVP1 śledziło średnio 2,88 mln widzów TVP1 (20,24 proc. udziału).
Podium uzupełnia dokument „Maryla. Tak kochałam”, który 25 grudnia w TVP1 śledziło 2,81 mln widzów (21,58 proc. udziału).
Tuż za podium znalazły się „Fakty”, które 26 grudnia w TVP1 wybrało 2,69 mln osób. Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu, które obejrzało średnio 2,12 mln widzów.
Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat
25 i 26 grudnia tego roku Polacy przed telewizorami spędzili średnio 5 godzin 8 minut i 45 sekund. Było to o 19 minut i 36 sekund krócej niż rok wcześniej. W tym roku średni czas oglądania telewizji był najkrótszy od przynajmniej ośmiu lat.
Podczas Świąt Bożego Narodzenia zdecydowanie najwięcej na reklamę w telewizji - 10,97 mln zł - wydał Media Expert. Na drugim miejscu z wydatkami na poziomie 7,84 mln zł znalazł się Player (wszystkie dane cennikowe, bez rabatów).
Dołącz do dyskusji: Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. „Kevin sam w domu”, „Rolnik szuka żony” i dokument o Rodowicz hitami
A telewizję co roku nawet te same filmy serwują. Ciemny ten nasz polski ród
W zeszłym roku był film o Krzysztofie krawczyku i ogólnie wiele jest takich filmów, szczególnie o sportowcach.. Trzeba jednak cos więcej zobaczyc.. a dziwnych doświadczeń bedzie mniej