Opus Film: wpływy 28 proc. w górę, 390 tys. zł na dywidendę
Firma producencka Opus Film, realizująca m.in. reklamy, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 28 proc. do 24,18 mln zł i 394 tys. zł zysku netto.
Przychody Opus Film ze sprzedaży usług poszły w górę z 17,68 do 23,55 mln zł, a te ze sprzedaży produktów zmalały z 1,21 mln zł do 633,5 tys. zł. Wpływy ze sprzedaży eksportowej zmniejszyły się z 986 do 730,7 tys. zł, pozostałe spółka uzyskała od kontrahentów krajowych.
Z kolei pozostałe wpływy operacyjne wzrosły z 2,5 do 2,8 mln zł, mimo że suma otrzymanych dotacji zmniejszyła się z 2,41 mln zł do 653,7 tys. zł. Wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w górę z -577,1 do 108,3 tys. zł.
Firma na działalność operacyjną przeznaczyła 24,54 mln zł, o 27,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Stanowiące zdecydowaną większość koszty usług obcych wzrosły z 15,43 do 21,49 mln zł
Wydatki na wynagrodzenia zmalały z 1,82 do 1,48 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - ze 193,2 do 161,8 tys. zł. Natomiast pozostałe koszty rodzajowe zwiększyły się z 874,1 do 926,9 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 972,9 tys. zł do 2,24 mln zł.
Na poziomie operacyjnym zysk spadł z 557,5 do 303,2 tys. zł, a na poziomie brutto - z 555,7 do 269,3 tys. zł. Zaś dzięki spadkowi nałożonego podatku dochodowego z 234,8 tys. zł do -124,8 tys. zł zysk netto zwiększył się z 320,8 do 394 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Z zeszłorocznego zysku netto 390 tys. zł trafiło jako dywidenda do wspólników firmy: jej prezesa Piotra Dzięcioła (ma 76 proc. udziałów) i Wojciecha Dzięcioła (24 proc.).
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2021 r., a poprzedni - 2020 r.
Dołącz do dyskusji: Opus Film: wpływy 28 proc. w górę, 390 tys. zł na dywidendę