P&G wzmacnia walkę z uprzedzeniami rasowymi w reklamie „The Look” (wideo)
Rozpoczęła się kampania firmy Procter&Gamble pod hasłem „The Look” odnosząca się do uprzedzeń rasowych w Stanach Zjednoczonych. Pokazano w nim doświadczenia codziennego życia czarnoskórego mężczyzny.
Kampania „The Look” jest kontynuacją kampanii P&G sprzed dwóch lat prowadzonej pod hasłem „The Talk”, w której przedstawiono jak czarnoskórzy rodzice rozmawiają ze swoimi dziećmi o tym, jakie przykrości mogą je spotkać w związku z ich kolorem skóry.
Teraz firma postanowiła wzmocnić przekaz z akcji sprzed dwóch lat i skupiła się na tym, jak wygląd determinuje postrzeganie człowieka. Spot trwa blisko dwie minuty. Zaczyna się od sceny, w którym młody czarnoskóry budzi się rano. I zaczyna normalny, zwykły dzień. Gdy idzie ulicą z synkiem, chłopiec macha do dziewczynki jadącej w samochodzie. Gdy jej matka widzi, że to czarnoskóre dziecko, zamyka okna w aucie.
Gdy bohater spotu macha do ludzi w windzie przytrzymali drzwi przed zamknięciem, ci z obojętnymi minami odjeżdżają. Gdy jest z dzieckiem na basenie, na jego widok inny biały mężczyzna zabiera swoje dziecko i wychodzi z pływalni. Gdy kelnerka parze młodych ludzi wskazuje wolne miejsce obok bohatera spotu, ci idą do innego stolika. Gdy ten wchodzi do ekskluzywnego sklepu, ekspedientka porozumiewawczo spogląda na ochroniarza. Spot kończy się sceną w sali sądowej, co może sugerować, że czarnoskóry bohater reklamy ma problem z prawem. Tymczasem okazuje się, że jest on sędzią.
Kampania „The look” pokazuje, z jakimi problemami na co dzień musi borykać się ciemnoskóry człowiek. Niezależnie od tego, czy jest to mikroagresja czy też bardziej jawne uprzedzenia -to i tak mają one ogromny wpływ na psychikę tego człowieka.
Kończąca reklamę scena w sądzie ma z kolei prowokacyjnie podkreślać, w jaki sposób stereotypy wpływają na sposób patrzenia na świat. Na końcu spotu pojawia się zdanie: „Let’s talk about look, so we can see beyond it”.
Spot powstał we współpracy P&G z kolektywem kreatywnym Saturday Morning, założonym przez osoby z branży reklamowej, które chciały wcielić w życie pomysły mające na celu zmianę postrzegania rasistowskich uprzedzeń i niesprawiedliwości.
Dołącz do dyskusji: P&G wzmacnia walkę z uprzedzeniami rasowymi w reklamie „The Look” (wideo)